سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵

تعیین نماینده کشور لتونی برای اسکار ۲۰۱۹

 مستند «ادامه دارد»

سینماپرس: مستند «ادامه دارد» که روایتی از ۷ بچه در مناطق مختلف لتونی است، از طرف این کشور اروپایی برای شرکت در بخش خارجی زبان اسکار ۹۱ معرفی شده است.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، مستند «ادامه دارد» ساخته ایوارس سلکیس بر زندگی چند بچه مدرسه ای اهل لتونی متمرکز است.

این مستند که در طی ۲ سال فیلمبرداری شده داستان هفت بچه با پس زمینه های مختلف اجتماعی است که در بخش های مختلف لتونی زندگی می کنند و مستند در تلاش برای کشف مهارت‌ها، ارزش ها و امیدهایی است که به وسیله میراث گذشته و حقیقت امروز به این بچه ها تزریق شده است.

اولین نمایش این مستند در کشور لتونی در تاریخ ۲۳ مارس و نخستین نمایش جهانی آن نیز در جشنواره ای در سوییس بوده است.

سلکیس کارگردان این اثر در ۸۳ سالگی پیرترین فیلمساز فعال لتونی شناخته می شود. او که از آغاز دهه ۷۰ فیلم ساخته است تعدادی جایزه از جشنواره ها از جمله جایزه بهترین مستند فیلم اروپا را برای فیلم قبلیش به نام «سرمایه داری در خیابان کراس‌رود» دریافت کرده است.

مستند «ادامه دارد» دهمین فیلمی است که از سال ۱۹۹۱ که کشور لتونی مستقل شده است از این کشور به جوایز اسکار فرستاده می شود و البته تاکنون هیچ فیلمی از لتونی در فهرست کوتاه نامزدهای جوایز اسکار بهترین فیلم خارجی قرار نگرفته است.

نامزدهای منتخب از میان فیلم‌های معرفی شده به اسکار خارجی زبان دوره نود و یکم، ۲۲ ژانویه ۲۰۱۹ معرفی می‌شوند. مراسم اسکار ۲۴ فوریه ۲۰۱۹ برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.