سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۱

مدیر فیلمبرداری «ضربه فنی»:

بدنه سینمای ایران بدنه متوازنی نیست

مسعود امینی تیرانی

سینماپرس: یک فیلمبردار سینما با اشاره به استقبال اندک از سینمای کودک گفت: «بدنه سینما باید شرایط تولید همه گونه آثار را ایجاد کند و اگر تنها روی یک گونه خاص از سینما تمرکز کند به زودی سینما دچار بحران می شود.»

به گزارش سینماپرس، مسعود امینی تیرانی مدیر فیلمبرداری که در سی و یکمین دوره از جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان با فیلم «ضربه فنی» به کارگردانی غلامرضا رمضانی حضور دارد درباره تولیدات سینمای کودک و نوجوان گفت: آنچه امروز در سینمای کودک و نوجوان داریم با فشار و حمایت بیش از اندازه ساخته می شود در حالی که تولید باید بر اساس نیاز جامعه و توسط بخش خصوصی صورت گیرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر بخشی که باید روی سینمای کودک و نوجوان سرمایه گذاری کند این کار را انجام نمی دهد و زمانی که این دسته از تولیدات از سوی نهادهای دولتی اتفاق می افتد آنها الزام های خود را مورد توجه قرار می دهند و در فیلم ها اعمال می کنند.

مدیر فیلمبرداری فیلم کوتاه «مرا رها نکن» ساخته سهیلا گلستانی با اشاره به اینکه تعداد بسیار اندکی از آثار سینمای کودک و نوجوان توسط بخش خصوصی تولید می شود، گفت: سینمای کودک و نوجوان وضع خیلی خوبی ندارد و به جز چند تلاش شخصی برخی از هنرمندان که دوست دارند در این حوزه کار کنند، به نظر می رسد بسیاری از فیلمسازان تمایلی به حضور در این سینما ندارند.

وی حضور کم و استقبال اندک از سینمای کودک را اتفاقی ناخوشایند برای بدنه سینما دانست و توضیح داد: بدنه سینما باید شرایط تولید همه گونه آثار را ایجاد کند و اگر تنها روی یک گونه خاص از سینما تمرکز کند به زودی سینما دچار بحران می شود.

امینی تیرانی اضافه کرد: سینمای ایران نیازمند همه ژانرهاست ولی در حال حاضر تولید به صورت همگون رخ نمی دهد. شرایط به گونه ای است که تولید فیلم های کودکان و نوجوان به قدری پایین است که باید مراقب باشیم همین تولید اندک از بین نرود.

وی توضیح داد: بدنه سینمای ایران بدنه متوازنی نیست و به همه چیز به شکل یکسان نگاه نشده و زمانی که شرایط اقتصادی جامعه بد می شود این مساله تشدید می شود. اگر شرایط اقتصادی مطمئن و تقریبا ثابت وجود داشته باشد و جامعه از تنش های موجود دور باشد می توان فرصتی ایجاد کرد تا به موضوع کودک و نوجوان هم در سینما توجه شود.

مدیر فیلمبرداری «یک دزدی عاشقانه» ساخته امیرشهاب رضویان تاکید کرد: متاسفانه جامعه امروز ما دستخوش اتفاقات عجیب، احساسی و لحظه ای است که فرصتی برای توجه به موضوعات بنیادین باقی نمی گذارد.

وی درباره اهمیت برپایی جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان در شرایط امروز سینمای ایران توضیح داد: اینکه جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان خروجی جدی ندارد به این دلیل است که به این سینما نگاه حمایتی آن هم تنها در زمان های خاص صورت می گیرد که مقصر آن جشنواره نیست بلکه می توان این اشکال را به دلیل شرایط سیاسی-اقتصاد و اجتماعی جامعه دانست که فرصت کار روی سینمای کودک را نمی دهد.

امینی تیرانی در پایان گفت: تعداد فیلم هایی که در جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان شرکت می کنند بسیار اندک است که این خود باعث می شود ارزیابی آثار نسبت به هم مخدوش شود.

*مهر

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.