چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱

روایت دستاوردهای ملی در «هوش‌مشرقی»

رادیو تهران

سینماپرس: در راستای نزدیک شدن به چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران، شبکه رادیویی تهران قصد دارد برنامه ای چهل قسمتی تحت عنوان «هوش مشرقی» را روی آنتن بفرستد.

به گزارش سینماپرس، «هوش مشرقی» کاری از گروه تهران و رویدادهای شبکه رادیویی تهران است که به دستاوردهای ملی اختصاص دارد، این برنامه چهارشنبه‌ها از ساعت ۱۴ روی موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز می‌رود.

یک ویژه برنامه به مناسبت چهل سالگی انقلاب که در چهل قسمت تدارک دیده شده و در هر قسمت در مورد یک دستاورد صحبت می‌شود که این دستاورد ممکن دستاوردهای دانش بنیان، دستاوردهای بیوتکنولوژیک، علمی و صنعتی، دارویی، فرهنگی و ادبی و... باشد.

برنامه «هوش مشرقی» یکی از دستاوردهای ملی معرفی و از صفر تا صد آن از  انبوه‌سازی و بومی‌سازی دستاورد بررسی خواهد شد. روال برنامه «هوش مشرقی» بدین گونه است که برای هر دستاورد مستند تهیه و با مخترعین آثار، دانشمندان یا مسئولین این دستاورد  از نحوه تولید اختراع ها و دستاوردها گفتگو می‌شود.

علاوه بر این؛ در هر برنامه گزارشی جهت شفاف‌سازی ضرورت و اهمیت هر دستاورد تهیه شده است. موضوع امروز درباره فرستنده‌های پرقدرت رادیویی است که ایران در این حوزه به خودکفایی رسیده است. در این برنامه درباره دستاوردهای ناباروری، گیت‌های تردد، داروهای فاکتور۷، نیروگاه منجیل و.... برنامه‌سازی می‌شود.

یوسف رحیمی گوینده، آرزو مددی تهیه کننده و مستندساز، مهدی رسولی نویسنده از عواملی هستند که با این برنامه همکاری دارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.