یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰

در بازدید از باشگاه فیلم سوره مطرح شد؛

لازم است الگوها و سلبریتی‌های واقعی جامعه معرفی شوند

بازدید سردار احمد نوریان از باشگاه فیلم سوره

سینماپرس: سردار احمد نوریان معاون اجتماعی نیروی انتظامی کشور در بازدید از باشگاه فیلم سوره گفت: متاسفانه امروز بعضا در جامعه ما سلبریتی‌های مطرح می‌شوند که بسیار آدم‌های قدکوتاهی هستند و لازم است الگوها و سلبریتی‌های واقعی جامعه معرفی شوند؛ گوهرهایی که هویت و محتوا دارند.

به گزارش سینماپرس، سردار احمد نوریان معاون اجتماعی نیروی انتظامی کشور ضمن بازدید از باشگاه فیلم سوره در نشستی با محمد حمزه‌زاده رییس سازمان سینمایی حوزه هنری و جمعی از مدیران این سازمان به گفتگو نشست.

سردار نوریان در این نشست ضمن استقبال از فضای فعالیت و تلاش‌های حوزه هنری در راستای ایجاد و تقویت امنیت اجتماعی و رشد فرهنگ و هنر جامعه عنوان کرد: حوزه هنری انقلاب اسلامی توانسته است با زیرساخت‌ها و بنیان‌هایی که دارد به موفقیت و دستاوردهای خوب و ماندگاری در کشور دست یابد.

وی با بیان اینکه به معرفی الگوها، اسوه‌های اخلاقی و رفتاری پرورش یافته در متن انقلاب با زبان هنر و سینما نیاز داریم، بیان کرد: حوزه هنر بیش از هر جای دیگری قادر است این جلوه‌های رفتاری و اخلاقی را تجلی بخشد.

سردار نوریان ادامه داد: متاسفانه امروز بعضا در جامعه ما سلبریتی‌های مطرح می‌شوند که بسیار آدم‌های قدکوتاهی هستند و لازم است الگوها و سلبریتی‌های واقعی جامعه معرفی شوند؛ گوهرهایی که هویت و محتوا دارند. این در حالی است بخشی از جامعه به مباحث و موضوعات زرد و پیش پا افتاده سرگرم شده که متاسفانه، هم گمراه کننده است و هم اثرات تخریبی دارد.

وی با بیان اینکه نسل جوان آگاه و متعهد امروز در صحنه حضور دارند، اظهار کرد: جوانانی مثل شما سینماگران جوان باشگاه فیلم سوره و حوزه هنری که با خودباوری، انگیزه و عشق وارد عرصه شده‌اید، شک نداشته باشید کارهایتان که با تکیه بر اعتقاد و ایمان صورت می‌پذیرد به عمل صالح تبدیل می‌شود.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی کشور در ادامه با اشاره به فعالیت «ناجی هنر» توضیح داد: ناجا همواره سعی کرده است با هدفگذاری‌های مشخص در مسیر تقویت امنیت اجتماعی و هنجارپسندی جامعه اقداماتی را انجام دهد از همین رو از اقدامات و تولید آثار هنری در این راستا حمایت می‌کند.

وی اضافه کرد: پلیس برخاسته از متن مردم است. متاسفانه در معرفی پلیس بعضا، مشاهده می‌شود که برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی دنبال جنجال آفرینی هستند و اصل وقایع و ماجراها را منعکس نمی‌کنند. پلیس از این نظرها به نوعی مظلوم واقع شده است.

به گفته نوریان، امنیت، فرایند تولید اجتماعی است و همه نهادها و مراکز در جامعه از جمله حوزه هنری انقلاب اسلامی در ایجاد، تولید و تقویت آن سهیم هستند و نقش دارند.

وی گفت: نیروی انتظامی با تمام ظرفیت در کنارتان است. استفاده از عنصر هنر و توجه به رسانه و ابزارهای ارتباطی نوین در مجموعه پلیس همواره، مورد توجه و تاکید ماست. همچنان که دشمنان درصدد تخریب و تضعیف نظام اسلامی یارگیری می‌کنند و می‌کوشند با بهره‌گیری از رسانه‌های نوین و با ایجاد تفرقه و فاصله بین مردم و نظام اسلامی به مقاصد شومشان برسند ما نیز باید بکوشیم تا با زبان هنر و رسانه با آن‌ها مقابله کنیم. تخریب فرهنگی همه جانبه علیه انقلاب و جامعه ما در حال انجام است و جریاناتی در داخل و خارج سعی دارند کارآمدی نظام اسلامی را زیرسوال ببرند.

معاون اجتماعی ناجا با بیان اینکه مشی ما مشی رهبری است، عنوان کرد: هنرمندان و سینماگران باید نسبت به نقش و جایگاه‌شان آگاه باشند. معتقدیم با آموزه‌ها و تعالیم دینی و انتقال درست و هدفمند آن به جامعه در برابر خیلی از تحرکات مزورانه ایستاد. معتقدیم این آموزه‌ها درست منتقل نشده است.

محمد حمزه‌زاده در این نشست با معرفی ساختار حوزه هنری، مراکز و موسسات وابسته به سازمان سینمایی حوزه به تشریح گوشه‌هایی از فعالیت‌ها، رویکردها و سیاست‌های این نهاد پرداخت.

وی در بخشی از سخنانش ضمن تاکید بر لزوم تربیت و پرورش نسل جوان و جدید از سینماگران و فیلمسازان به مراکزی چون باشگاه فیلم سوره، مرکز مستند سوره و مرکز تلویزیون و انیمیشن حوزه هنری به مثابه پایگاه‌هایی برای این هدف شاره کرد و گفت: حوزه هنری در ابعاد مختلف هنری اعم از سینما، شعر و ادبیات، هنرهای تجسمی و نمایشی و ... فعال است. حوزه به ویژه در عرصه ادبیات در دوره مدیریت مومنی شریف به خاطر اقبال گسترده جامعه از محصولات و تولیدات و حسن نظر رهبری انقلاب شناخته شده تر شده است.

وی ادامه داد: بخش سینما همیشه در حوزه هنری نوعی درخشندگی داشته که با تکیه بر سینماگرانی بوده است که در فضای حرفه ای کار می‌کردند. از حدود چند سال پیش این مطالبه از سوی دفتر رهبری و شورای سیاستگذاری حوزه هنری مطرح شده تا در این عرصه نسل جدیدی از فیلمسازان تربیت شوند. بخش آموزش و باشگاه فیلم سوره و چند مرکز دیگر در این نهاد با هدف توانمندسازی و کشف استعدادها در این راستا، راه اندازی شده است.

به گفته حمزه زاده، باشگاه فیلم سوره برای حمایت، راهنمایی و کمک به فیلمسازان جوان تاسیس شده تا مسیرهای پر پیچ و خم فیلمسازی از فیلم‌های کوتاه داستانی تا حرفه ای را بهتر و مطمئن تر طی کنند و در این باشگاه بخشی با عنوان کات(کارگاه تجربه) شکل گرفته که سرپرستی، شناسایی و هدایت استعدادهای جوان و نوجوان را بر عهده دارد.

رییس سازمان سینمایی حوزه هنری با بیان اینکه هدف مجموعه‌ایی مثل باشگاه فیلم سوره این است که جوانان هنرمند متعهد و انقلابی را با تکیه بر آرمان‌های انقلاب فارغ از شعارها و سروصداها تربیت کند، عنوان کرد: روندی را که این مجموعه پیموده امیدوار کننده و روشن است و جوانان خوشفکر، متعهد و با انگیزه بسیاری را شناسایی کرده که حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و درباره آن‌ها در آینده بیشتر خواهیم شنید.

سردار نوریان در ادامه ضمن بازدید از باشگاه فیلم سوره به تماشای تعدادی از تولیدات این مرکز نشست.

محمد خزاعی تهیه‌کننده سینما، مهدی یارندی سرپرست موسسه ناجی هنر، علی قربانی معاون تولید سازمان سینمایی حوزه هنری، محمدرضا شفا مدیرعامل باشگاه فیلم سوره، سعید کاتبی معاون سینمایی موسسه ناجی هنر، یزدان عشیری مدیر روابط عمومی و محافل سازمان سینمایی حوزه هنری، سیدمحمد حسینی مدیر مرکز متن، حسین دارابی مدیر گروه هنری کات، تعدادی از فیلمسازان باشگاه فیلم سوره و ... از دیگر حاضران این نشست بودند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.