یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶

هوشنگ توکلی:

جوانان برای ورود به سینما بی‌گدار به آب نزنند

هوشنگ توکلی در رونمایی از منشور مستند انقلاب اسلامی

خبرگزاری میزان: بازیگر سریال "آشپزباشی" گفت: این سینما افتخارات بسیاری به دست آورده که من اعتقاد دارم همه مدیون زحمت معلمان و هنرمندان در چهل سال بعد از انقلاب اسلامی ایران است. معتقدم سینمای ایران موفقیتش را مدیون انقلاب اسلامی ایران است.

هوشنگ توکلی بازیگر و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون درباره فعالیت های اخیر خود در عرصه هنر گفت: در حال حاضر مراحل نهایی نگارش نمایشنامه خود را پشت سر می گذارم. این نمایش به امید خدا مهر ماه تمرینات خود را آغاز کرده برای نخستین بار در جشنواره تئاتر فجر روی صحنه می رود.

وی با اعلام انصراف خود از بازی در این نمایش تاکید کرد: واقعیت امر ترجیح دادم همه تمرکزم را روی کارگردانی اثر بگذارم. در حال حاضر با سه بازیگر پیشکسوت و بزرگ سینما و تلویزیون و تئاتر در حال مذاکره هستم و می خواهم با یک چیدمان بازیگر با تجربه و قوی این اثر را روی صحنه ببرم.

بازیگر سریال "آشپزباشی" با اشاره به سالها حضور خود در عرصه بازیگری افزود: واقعیت امر من ببیشتر از بازیگر خود را معلم می دانم زیرا اکثریت تمرکزم بر آموزش بوده و هست. سالها در این عرصه حضور داشته ام و حال اگر از من بپرسند اگر به جوانی باز گردی باز هم بازیگر می شوی جواب من بدون شک بله است زیرا من با تعقل و منطق وارد این عرصه شده ام و طی این سالها سعی کردم راه درست را انتخاب کنم.

وی افزود: از نظر من هنر و به خصوص بازیگری کاری بسیار دشوار است و باید برای آن رنج بسیار کشید. بازیگری با مردم بودن است، با آنها زیستن و در دل جامعه زندگی کردن است. حال باید در کنار این قضایا مباحث آکادمیک را هم رعایت کرد و نقش ها را به درستی ایفا کرد.

بازیگر فیلم نفوذی درباره بهترین تجربه سینمای خود اذعان کرد: واقعیت من تمام نقش هایم را با وسواس انتخاب کرده ام و از همه راضی هستم اما اگر بخواهم بگویم کدام کار را بیش از همه دوست دارم باید به کارگردانی سریال مدرس اشاره کنم. در آن سریال من یکی از بهترین تجربه های زندگی ام را کنار خسرو شکیبایی پشت سر گذاشتم.

وی درباره وضعیت امروز سینما ادامه داد: همواره نقدهایی وجود دارد اما سینمای امروز ایران فوق العاده است. این سینما افتخارات بسیاری به دست آورده که من اعتقاد دارم همه مدیون زحمت معلمان و هنرمندان در چهل سال بعد از انقلاب اسلامی ایران است. معتقدم سینمای ایران موفقیتش را مدیون انقلاب اسلامی ایران و تلاش روزافزون تمام کسانی است که این سالها برای این سینما زحمت کشیده اند.

توکلی خطاب به جوانانی که قصد حضور در سینما را دارند خاطرنشان کرد: از نظر من جوانانی که امروز می خواهند وارد سینما شوند باید با بزرگترهای این رشته مشورت کنند و بی گدار به آب نزنند. زیرا ممکن است این جوانان در مقوله های دیگر هنری استعداد داشته باشند اما با راهنمایی غلط به بیراهه کشیده شوند. از نظر من هنر از هر سویه ای زیباست اما تکیه بر تجربیات پیشکسوت ها ضروری است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.