یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۶

گزارش اکران افتتاحیه «دو لکه ابر» در موزه سینما

اکران افتتاحیه فیلم سینمایی «دو لکه ابر» در موزه سینما

سینماپرس: مراسم اکران افتتاحیه فیلم «دو لکه ابر» به کارگردانی مهرشاد کارخانی، ۱۷ شهریور در موزه سینما برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، مهرشاد کارخانی کارگردان این فیلم با اشاره به اهمیت نقش کارگردان‌هایی همچون فریدون گله و امیر نادری در سینمای ایران گفت: امشب می‌خواهم نمایش این فیلم را به این دو کارگردان بزرگ و تاثیرگذار تقدیم کنم زیرا امیر نادری با فیلم هایش چگونه دیدن و مبارزه در سینمای مستقل را به من آموخت و فریدون گله که با آثارش جسارت و شناخت شخصیت‌های فیلم‌های خیابانی را به ما آموخت.

وی ادامه داد: متاسفانه امیر نادری و فریدون گله بعد از  سال ۵۷ اجازه پیدا نکردند تا جریان سینمای خیابانی را ادامه دهند و امیر نادری به خاطر برخی شرایط موجود مجبور به مهاجرت شد و فریدون گله نیز به نوعی حبس شد.

کارگردان فیلم «دو لکه ابر» درباره دلایل و انگیزه شخصی ساخت این فیلم گفت: در جریان تحولات اجتماعی سال ۵۷ عده بسیاری از افراد در این حوادث ناپدید و گم شده‌اند و هرگز پیدا نشدند و به نوعی خود ما نیز ۴۰ سال است که گمشده ایم!

کارخانی با اشاره به اینکه گم شدن افراد مساله بسیار مهمی است گفت: وقتی خانواده‌ای فردی را گم می‌کند دچار مشکلات زیادی می‌شود اگر دختری از خانواده‌ای گم شود تلخی آن بسیار زیاد است زیرا با توجه به شرایط کشور ما وقتی یک دختری گم می‌شود اولین مساله‌ای که به ذهن خانواده او خطور می‌کند این است که آیا او مورد تجاوز قرار گرفته است یا نه.

وی ادامه داد: کسی که گمشده‌ای دارد آرام آرام به مرگ نزدیک می‌شود و هیچ شبی را راحت نمی‌خوابد. متاسفانه در کشور ما هیچ نهاد دولتی و NGO وجود ندارد که به مساله گمشدگان بپردازد. در حالی که در کشورهای پیشرفته برای این مساله نهادهای مختلف وجود دارد و آن را پیگیری می‌کنند.

کارخانی با تشکر از همه عوامل و سازندگان این فیلم از آنها دعوت کرد که به روی سن بیایند.

مجید عباسی تهیه‌کننده فیلم طی سخنانی گفت: گم شدن و گم‌گشتگی پدیده‌ای بسیار عجیبی است و ما در فیلم «دو لکه ابر»  تلاش کردیم به این مساله که سال‌ها در سینمای ایران محجوب مانده اشاره کنیم.

ستار اورکی آهنگساز فیلم نیز گفت: فیلم «دو لکه ابر» پنجمین همکاری من با مهرشاد کارخانی است و هرکدام از این فیلم‌ها که من در کنار او بودم و خوشحالم که توانستم بخشی از مسوولیت خود را در ساخت فیلمی مستقل ایفا کنم.

یاسمن چراغعلی مستندساز که از نزدیک با پدیده گم‌شدن نزدیکان خود آشنا بود با تشکر از برگزاری این مراسم گفت: برادر من مدت ۹ روز گم شده بود و ما فقط توانستیم با انتشار آگهی گمشده و کمک به حمایت سینماگران و اهالی رسانه همچون محمدرضا دلپاک و پرویز پرستویی توانستیم او را پیدا کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه ما در این بخش حمایت لازم و کافی قانونی و نیروی انتظامی را نداریم و وقتی فردی گم می‌شود اعضای خانواده او نمی‌دانند باید به کدام دستگاه مراجعه کنند.

علی اعلایی منتقد سینما که اجرای مراسم را برعهده داشت با اشاره به اینکه سینمای خیابانی ریشه در سینمای آلمان دارد، گفت:‌ در سینمای ایران قبل و بعد از انقلاب آثار خوبی ساخته شد که به نوعی به نام سینمای خیابانی شناخته می‌شود. ما در سینمای خیابانی با قهرمان مواجه نیستیم بلکه با ضدقهرمان مواجهیم. این فیلم‌ها معمولا با استقبال بسیار خوبی در سینمای ایران همراه شده است.

در این مراسم افرادی همچون بهزاد خداویسی، امین جعفری، نگین صدق‌گویا، محتشم مهدوی پور، نادرسماواتی، محمدرضا دلپاک، مازیار شیخ محبوبی،  بهروز دین‌یاریان، مجید عباسی، ستار اورکی، نیوشا مدبر، امید علومی، فریور معیری، حمیدغلامی، مجید رحیمیان، عسل هاشمی، سودابه صفری، نیما مدبر، امیر توکلی، بهرنگ دزفولی‌زاده، علی زندی حضور داشتند.

فیلم سینمایی «دو لکه ابر» به کارگردانی مهرشاد کارخانی هم‌اکنون در گروه هنر و تجربه در حال اکران است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.