دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷

مدیر کانال عربی آی فیلم:

امسال تولیدات فیلم و سریال مختص شبکه آی فیلم کلید می خورد

 کیوان نژادسیفی

سینماپرس: کیوان نژادسیفی مدیر کانال عربی شبکه آی فیلم درباره تولید تله فیلم و سریال به شکل اختصاصی در این شبکه عنوان کرد: در رویکرد مدیریت جدید شبکه، تولید بیشتر مدنظر است و در طول هفته در یک زمان مشخص و ثابت، برنامه هایی که تولیدی خود شبکه است روی آنتن می رود.

به گزارش سینماپرس، کیوان نژادسیفی مدیر کانال عربی آی فیلم درباره ضریب نفوذ این شبکه بین مخاطبان اظهار کرد: نظرسنجی درباره مخاطبان کانال فارسی آی فیلم توسط مرکز پژوهش و سنجش افکار سازمان صداوسیما صورت می پذیرد که طبق آماری که به تازگی به ثبت رسیده، با کمی فاصله از شبکه نسیم در رتبه سوم قرار دارد. آی فیلم فارسی در یک یا ۲ سال گذشته همواره رتبه دوم و سوم را داشته و این نشان می دهد که توانسته ایم مخاطبان خود را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: در آی فیلم عربی نیز وضعیت خوبی را شاهدیم و در عراق، کشورهای حاشیه خلیج فارس و شمال آفریقا مخاطبان فراوانی داریم اما باید نظرسنجی علمی تر و دقیق تری صورت بگیرد.

نژادسیفی درباره توجه به پیشنهادهای مخاطبان شبکه آی فیلم در انتخاب سریال ها و برنامه سازی نیز گفت: در تمام کانال های این شبکه به این مهم توجه می شود به طور مثال به صورت هفتگی، گزارشی از نظرات مخاطبان تهیه و در جدول پخش برنامه ها اعمال می شود و قطعا مبنای کار ما فقط مخاطب و نظراتش است.

مدیر کانال عربی در پاسخ به اینکه چقدر تلاش دارید تا فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی را به مخاطبان خود نشان دهید؟ عنوان کرد: در تولیدات شبکه میان‌برنامه هایی داریم که به بحث گردشگری و ایران شناسی می پردازد. برنامه هایی نیز هستند که به برجسته کردن هنرمندان ایرانی در رشته های مختلف تئاتر، سینما، موسیقی، انیمیشن و هنرهای دستی می پردازند چرا که قصدمان این است که فرهنگ ایرانی اسلامی را به صورت غیرمستقیم به مردم دنیا معرفی کنیم.

نژادسیفی بهترین راه انتقال فرهنگ، آداب و سنن ایرانی به مخاطبان را پخش سریال و فیلم عنوان کرد و گفت: تمام تلاشمان را می کنیم تا فیلم ها و سریال هایی روی آنتن برود که تصویری خوب و درست از ایران و ایرانی را انعکاس دهد و البته امیدواریم که در این زمینه فیلمسازان هم با ما همکاری های لازم را داشته باشند و نگاهی برون مرزی را در ساخت فیلم ها و سریال ها اعمال کنند و همچنین نگاهی تبلیغی و جذاب را در به تصویر کشیدن ایران درنظر بگیرند.

وی تصریح کرد: برای اینکه در رقابت با دیگر رسانه ها از جمله ترکی و عربی عقب نمانیم و بتوانیم جایگاه خوبی کسب کنیم وسواس خاصی در انتخاب فیلم و سریال ها داریم و از دوبله های بسیار قوی استفاده می کنیم، همین نکته باعث شده است که بازیگران ایرانی محبوبیت خاصی در بین مخاطبان عربی پیدا کنند. همچنین در تولید برنامه های مناسبتی نیز سعی کرده ایم تا مخاطب همذات پنداری با آثار و نزدیکی با شبکه داشته باشد.

مدیر کانال عربی شبکه آی فیلم درباره تولید تله فیلم و سریال به شکل اختصاصی در این شبکه عنوان کرد: در رویکرد مدیریت جدید شبکه، تولید بیشتر مدنظر است تا بازپخش و نمایش برنامه های تامینی البته در طول هفته در یک زمان مشخص و ثابت، برنامه هایی که تولیدی خود شبکه است روی آنتن می رود. با این حال با همکاری مرکز فیلم و سریال معاونت برون مرزی و شبکه آی فیلم قرار شده است امسال تولیدات فیلم و سریال مختص این شبکه کلید بخورد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.