سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۴

عهد بسته‌ام تا زمانی که توان دارم از فاطمیون فیلم بسازم

ساسان فلاح فر

خبرگزاری مهر: ساسان فلاح‌فر طلبه فیلمساز از آغاز تحقیقات برای ساخت مستندی درباره شهدای فاطمیون خبر داد.

ساسان فلاح‌فر طلبه مستندساز درباره جدیدترین فعالیت‌های خود گفت: در حال حاضر مشغول تحقیق برای ساخت یک مستند درباره رزمندگان فاطمیون هستم. علاقه شدیدی به این رزمندگان دارم و با خودم یک عهد بسته‌ام که تا زمانی که توان دارم از آن‌ها بگویم و فیلم بسازم تا به اندازه خودم، هم از غربت آن‌ها کم کنم و هم نیروی جدیدی را که توسط این رزمندگان در جبهه مقاومت تشکیل شده به دیگران بشناسانم. از همین رو تاجایی که بتوانم درباره همین رزمندگان فیلم می‌سازم.

وی افزود: برای ساخت اینگونه مستندها همیشه لازم نیست که به دنبال یک فرد خاص برویم بلکه موضوعات دیگر هم می‌توانند دستمایه ساخت اثر قرار بگیرند از همین رو ما تحقیقاتی درباره برخی از شهدای تیپ فاطمیون کرده‌ایم.

این طلبه فیلمساز تأکید کرد: به طور کلی آنچه باعث می‌شود یک سوژه را انتخاب کنم این است که آن سوژه ویژگی خاصی در یک مقطعی از زندگی داشته باشد، البته می‌دانم که همه شهدا یک ویژگی بارز داشته‌اند که به این مقام رسیده‌اند چراکه ما معتقدیم فقط و فقط این امر از سوی خدا امکانپذیر است، با این وجود باید بررسی کنیم و ببینیم از کدام یک از شهدا آرشیو بهتری موجود است و کدام یک داستان جذاب‌تری برای مخاطب دارند. برای مثال سال گذشته درباره فردی مستند ساختم که برای رفتن به سوریه خود را از اسارت اعتیاد رها کرده بود.

فلاح‌فر در پایان گفت: فکر می‌کنم ساخت این اثر  که هنوز نامی برای آن انتخاب نکرده‌ایم تا سه ماه آینده به پایان برسد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.