چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵

اجرای پویش نذرهای فرهنگی در رادیو تهران

اجرای پویش نذرهای فرهنگی در رادیو تهران

سینماپرس: برنامه «تهران من» از رادیو تهران در ماه محرم با بخش هایی ویژه همچون پویش نذر فرهنگی، سکانس محرم و عاشورا شناسی همراه عزاداران حسینی است.

به گزارش سینماپرس، برنامه «تهران من» به مناسبت فرارسیدن ایام ماه محرم با چند بخش متنوع روی آنتن می رود.

 «سکانس محرم» به فیلم ها و سریال هایی می پردازد که مرتبط با واقعه کربلا و عاشورا هستند همچنین بخشی با عنوان «عاشورا شناسی» تدارک دیده شده است که با اجرای احسان کرمی، وقایع عاشورا بازخوانی می شود.

«نذر نور» نیز یکی از آیتم هایی است که با راه اندازی پویش نذرهای فرهنگی تهران، ویژه محرم تدارک دیده شده است. هر کاری که انجامش بهتر از ترکش باشد، می تواند موضوع یک نذر باشد مثلا وقت گذاشتن برای بچه هایی که درسشان ضعیف است یا بخشیدن کتابی که خوانده ایم به کتابخانه، تمیز کردن کوچه، خیابان و پیاده روها و...

این بخش با هدف تبلیغ، ترویج و نهادینـه کـردن فرهنگ نذر در بین متخصصان و دانش آموختگان جامعه و حتی مخاطبان رادیو تهران طراحی شده است تا فرصـتی باشد برای احیای سنت ها و ارزش هایی همچون نوع دوستی و دستگیری از افراد نیازمنـد و جلـب مشـارکت اجتماعی با نیت الهی.

موضوع روزانه «تهران من» بر اساس موضوعات اجتماعی بر پایه عاشورا، تصمیم، مسیر، عزت، صبر و بردباری و ... است.  

این برنامه هر روز عصر از رادیو تهران ساعت ۱۷ به مدت سه ساعت و نیم پخش می شود. امیرحسین ثقفی تهیه کننده، آوید بزرگی گوینده و مینا نیکانیک سردبیر «تهران من» هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.