شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹

روزنامه آرمان با عذرخواهی از جواد شمقدری عنوان کرد:

رمزگشایی از سناریوی ایوبی برای تخریب مدیران سابق سینمایی/ وقتی بازی های رسانه ای یک مدیر شاعر بر ملا می شود

عذرخواهی آرمان از جواد شمقدری

سینماپرس: بعد از گذشت دو سال از دوران مدیریت نابخردانه حجت الله ایوبی بر سینمای کشور، سناریوهای تخریبی اجرا شده توسط سازمان سینمایی که برای پنهان سازی ضعف های اجرایی خود بوده یکی پس از دیگری مشهود می شود، به نحوی که امروز روزنامه آرمان با انتشار مطلبی به صورت رسمی از جواد شمقدری بابت جوسازی های مدیر سابق سینمایی که رسانه ها را تحت شعاع گذاشته بود عذرخواهی کرد.

به گزارش سینماپرس قریب ۶ سال پیش از این و در ابتدای دولت یازدهم و در زمانی که حجت الله ایوبی بر مدیریت سینمای کشور تکیه زد، یک جریان خبر ساز رسانه ای به طور هماهنگ اخباری جهت تخریب مدیران سازمان سینمایی در زمان شمقدری منتشر کرد، اخبار کذبی که ضمن انتشار از رسانه هایی خاص، تلاش می کرد با ایجاد فضای فشار رسانه ای سبب شود همگان چشمان خود را بر عملکرد مدیریت جدید سینمای کشور ببندند. هرچند با گذشت زمان و با شکایت های مطرح شده توسط افراد مختلفی از قبیل شفیع آقامحمدیان، روح الله شمقدری و ... رسانه های مختلفی از قبیل تابناک، ایرنا، بانی فیلم و ... محکوم به نشر اکاذیب شدند ولی هنوز هم در گذر زمان آثار این جنجال های پوشالی و نامردانه باقی است. در همین راستا امروز روزنامه آرمان با انتشار مطلبی ضمن مطرح کردن رمزگشایی از سناریوی ایوبی برای تخریب مدیران قبل از خود، از جواد شمقدری بابت انتشار اخبار کذب درباره وی که به خاطر گرفتار شدن در بازی رسانه ای ایوبی عنوان گردیده، رسما عذرخواهی کرد.

روزنامه آرمان در این زمینه نوشت:

سال ۹۲ بود که حجت‌ا... ایوبی به عنوان رئیس سازمان سینمایی معرفی شد؛ او اگرچه تجربه وآگاهی کافی به حوزه سینما نداشت اما وعده‌هایی داد که با از گذشته زمان مشخص شد، کارشناسی نبوده و قابلیت اجرا هم ندارد و بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته است؛ زیرا در عمل انتظارات حداقلی برآورده نشد. مدتی از مدیریت او بر کرسی ریاست سازمان سینمایی گذشت که با افزایش انتقادات نسبت به عملکردش روبه روشد و بجای تلاش برای رفع مشکلات حوزه مدیریتی‌اش با فرافکنی مسیری را در پیش گرفت که نشانی از راستی نداشت. اکنون به‌راحتی می‌شود از سناریوی او رمزگشایی‌کرد؛ ایوبی برای جبران کاستی‌ها و ضعف خود اقدام به خبرسازی‌های کذب، ابهام آفرینی، شبهه‌افکنی و ارائه اطلاعات نادرست به رسانه‌ها کرد که نمونه آن ادعای درباره فیش‌های حقوقی مدیران سابق سازمان سینمایی بود. ادعایی که سریع مشخص شد غیرواقعی است. آن زمان حتی آقای جواد شمقدری در واکنش به اتهام زنی‌ها به مدیران سابق سازمان سینمایی‌گفته بود:«واقعاً جای تأسف است که یک مدیر چگونه با دروغگویی و ابهام‌آفرینی زمینه‌ساز گسترش شایعه‌ای بی‌پایه و اساس می‌شود.» شمقدری برای اثبات این ادعای کذب اقدام به انتشار فیش حقوقی‌اش هم کرد و بی‌اساس بودن ادعای ایوبی روشن شد! با گذشت ۲ سال از مدیریت ایوبی حتی بسیاری از سینماگران به عملکرد او انتقادات شدیدی داشتند و عنوان می‌کردند:‌«دوره سه ساله کار آقای ایوبی به سینما لطمه وارد شد.» از سوی دیگر سناریوی ایجاد شائبه و خبرسازی علیه مدیران سابق سینمایی باعث شد رسانه‌های بسیاری تحت‌تاثیر اطلاعات غلط ارائه شده از سوی حجت‌ا...ایوبی قرار بگیرند. البته بعضی رسانه‌هایی هم بودندکه در ازای این همراهی به منافعی هم رسیدند و کمک‌ها و پاداش‌هایی نصیبشان شد. اما در این ماجرا سایت‌های مختلف و از جمله روزنامه آرمان در دام سناریوی ایوبی افتادند. در همین مسیر روزنامه ‌آرمان گزارشی را براساس نوشته‌ها و گفته‌های او - که طبق اسناد مشخص شد آنچه درباره مدیران سابق سینمایی بیان کرده، واهی و کذب است- منتشر کرد. بنابراین از آنجا که پیامبراکرم(ص) فرمودند:«حرمتِ حیثیت و آبروی مؤمن همانند حرمتِ جان و مال اوست» و امام صادق(ع) می‌فرمایند:«حرمت مومن از حرمت کعبه بالاتر است» «آرمان» از آقای جواد شمقدری رسما عذرخواهی می‌نماید.

نظرات

  • امیر ۱۳۹۷/۰۶/۲۴ - ۱۵:۱۵
    1 0
    حالا که افتضاح دولت درآمده اینها دارند عذرخواهی می کنند که خودشان را از این طیف مبرا بدانند و برای مسئولیت ها و پاداش های جدید آینده آماده شوند.
  • عماد ۱۳۹۷/۰۶/۲۴ - ۲۲:۳۶
    1 0
    اين روزنامه آرمان جزو روزنامه های شديداً ليبرال و مشکوکه . هرچيزي دلش ميخواد عليه نظام و جريان انقلابي مينويسه و تهشم آقايون ميگن آزادي بيان نيست.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.