شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۱

همکاری سازمان‌ سینمایی و کانون با هدف ارتقای سینمای کودک

سازمان سینمایی و کانون پرورش فکری

سینماپرس: بنیاد سینمایی فارابی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تولید ۴ اثر سینمایی مشترک و نگارش ۴ فیلمنامه سینمای کودک و نوجوان به تفاهم رسیدند.

به گزارش سینماپرس، تفاهم نامه همکاری میان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان سینمایی با هدف ارتقای سینمای کودک و نوجوان در سه بند امضاء شد.

بر اساس این تفاهم نامه و در بند اول، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در برگزاری جشنواره بین المللی پویانمایی تهران به مدت سه سال، به میزان ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای سال اول همکاری خواهند کرد.

این رویداد به طور همزمان در ۳۱ استان برگزار خواهد شد.

همچنین معاون انیمیشن مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بر اساس این تفاهم نامه به عنوان دبیر جشنواره بین المللی پویانمایی انتخاب شده است و تدوین سیاست های برگزاری میان دو نهاد انجام می شود.

بر اساس بند دوم این تفاهم نامه، که به امضای محمد مهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی و فاضل نظری رییس هیات مدیره و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رسیده چهار فیلم بلند سینمایی کودک و نوجوان با مشارکت کانون و بنیاد سینمایی فارابی تولید خواهد شد و از نگارش چهار فیلمنامه نیز در این زمینه حمایت می‌شود.

مدت زمان این تفاهم نامه در این بخش دو سال است و میزان مشارکت فارابی ۵۰ درصد از هزینه تولید هر فیلم و فیلمنامه خواهد بود.

در بند سوم از این تفاهم نامه همچنین به تجهیز سینماهای کانون و به روز رسانی تجهیزات این سالن‌ها اشاره شده است. بر این اساس، سازمان سینمایی در به روز رسانی و توسعه تجهیزات سینماهای در اختیار کانون به فناوری های روز صدا، تصویر و فضای فیزیکی سینماها با حمایت و سرمایه گذاری موسسه سینما شهر به مدت ۵ سال کمک خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.