یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹

یک منتقد سینما مطرح کرد:

حیدریان در حمایت از جیب خود و مافیا راضی به ادغام جشنواره جهانی و ملی فجر نیست/ بیت المال را بیشتر هدر ندهید!

جبار آذین در نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی دریاچه ماهی

سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور در پی اظهارات اخیر محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی و بیان اینکه ادغام جشنواره های ملی و جهانی فجر نفعی برای سینما در پی ندارد نوشت: آقای حیدریان رئیس رویاپرداز و افسانه باف سازمان اشتباهی سینمایی، درحالی که آخرین روزهای کرسی داری خود در سینما راسپری می کند، در یکی از صحبت های اخیرش در ادامه حرف ها و اقدام های بی ربط با واقعیت های سینمای ایران، گفته است: «ادغام جشنواره های ملی و جهانی از نظر کارشناسان نفعی برای سینمای ایران ندارد»!

به گزارش سینماپرس در ادامه این یادداشت آمده است: ؛ او که به یاری همکاران و دست نشانده هایش در مدت حکومت خود بر سینمای کشور، جز تخریب، انحراف و بر باد دادن پول مردم و اغوای سینماگران کاری صورت نداده است این بار هم درحمایت از جیب خود و رفقا و مافیاسخن گفته است. دو پاره کردن جشنواره سابق فیلم فجر که حاصل جدال مادی و خانگی آقایان بوده و هیج ارتباطی با واقعیت ها و نیازهای سینما ندارد، تنها توانست حیات خلوت و سفره های جدید برای متصدیان ناکارآمد سینما فراهم آورد وجیب هایشان را از پول مردم پر کند، وگرنه از هیچ منظر به نفع سینما و سینماگران ایران نبوده و نیست.

حیدریان و رفقا و مافیا که از سهم بران اصلی دوپاره بودن جشنواره فیلم فجرند، در واکنش به انتقادها و اعتراض ها و خواسته های به حق فرهیختگان سینما و نقد و رسانه، مبتنی بر پیوند دوباره ۲ جشن پاره یاد شده و احیا و  یکپارچه شدن جشنواره فیلم فجر، از زاویه حفظ منافع خود و نه واقعیت، نیاز و ضرورت سینما، به این مهم نگریسته اند و نتیجه آن هم سخنان واهی آقای حیدریان است که فرموده، ادغام ۲ جشن پاره، ازنظر کارشناسان به نفع سینما نیست.

واضح است که منظور ایشان ازکارشناسان، آن عده به اصطلاح کارشناس خاص حقوق بگیر! است که هیچکدام سینمای ایران را نمی شناسند و منافع خودرابر سینما ارجح می دانند و همگی از رفقای مافیا و فارابی انحرافی هستند! آقای حیدریان! کارشناسان حقیقی، آن ها هستند که دلسوزانه و کارشناسانه، خواهان یکپارچه شدن جشنواره فیلم فجر و جلوگیری ازهدر رفت بیت المال و علاقه مند تعالی سینمای ایران اند، نه عده ای صندلی دوست و جاه طلب وتاراج گر!

آقای حیدریان، این روز های آخرحکومت خود هم از اغواگری و رویا پردازی، دست برنمی دارد. بااین همه، ماه پشت ابرنمی ماند وبه زودی همه چیز روشن خواهد شدوتباهی ها و سیاهی ها و کجروی ها از سینما و فرهنگ کشور پاکسازی خواهند شد!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.