یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰

۴ مهرماه در آلمان؛ برگزاری کارگاه آموزشی جشنواره فیلم های انسان دوستانه (آسا)

 جشنواره جهانی فیلم «آسا» در آلمان

سینماپرس: در آستانه آغاز دومین دوره جشنواره فیلم‌های انسان دوستانه (آسا)، اولین کارگاه آموزشی این جشنواره برگزار می شود.

به گزارش سینماپرس، اولین کارگاه آموزشی جشنواره فیلم‌های انسان دوستانه (آسا) با تمرکز بر ۲ عنوان پژوهش و فیلمنامه برگزار می‌شود.

در این کارگاه آموزشی که ۴ مهرماه (۲۶ سپتامبر) به مدت یک روز برگزار می‌شود اولریک شوابه از کشور آلمان و مجید مصاحبی از ایران در دو سرفصل «پژوهش در آثار مرتبط با مفاهیم انساندوستانه» و «فیلمنامه و کشش‌های واقع‌گرایانه در فیلم‌هایی با مضامین انساندوستانه» با هنرجویان و علاقمندان صحبت می‌کنند.

در این کارگاه به مباحثی همچون «فیلمسازی مستند در مواقع بروز بلایای طبیعی و غیرطبیعی به دور از پژوهش»، «پرهیز از قهرمان‌پروری در فیلمنامه‌های داستانی»، «آسیب‌های ناشی از پناهندگی» پرداخته می‌شود.

«اولریک شوابه» به عنوان کارشناسان ارشد تبادلات فرهنگی و هنری در کشور آلمان و «مجید مصاحبی» فیلمساز و دبیر جشنواره جهانی فیلم‌های انسان‌دوستانه است که دومین دوره آن در پایان ماه جاری میلادی در کشور آلمان برگزار می‌شود.

دومین دوره جشنواره فیلم‌های انسان‌دوستانه آسا به دبیری مجید مصاحبی با موضوعات دنیای بدون مرز، ریشه‌کنی فقر و گرسنگی، آسیب‌های ناشی از پناهندگی، قربانیان فراموش شده، انسان و محیط زیست، زنان در تقابل جوامع سنتی و مدرنیته، آسیب‌های ناشی از جنگ، فقر آب، کودکان و فجایع جهانی در رشته فیلم‌های کوتاه داستانی، مستند و انیمیشن به‌صورت رقابتی برگزار می‌شود و چند فیلم بلند سینمایی نیز در بخش جنبی و ویژه به نمایش درخواهد آمد.

دومین دوره جشنواره فیلم‌های انسان دوستانه «آسا» از  ۲۸ سپتامبر (۶ مهر) الی ۲ اکتبر (۱۰ مهر) در شهر وایمار آلمان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.