یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۲

حضور «بدو رستم بدو» در ۳ جشنواره خارجی

انیمیشن بدو رستم بدو

سینماپرس: انیمیشن کوتاه «بدو رستم بدو» ساخته حسین ملایمی به ۳ جشنواره خارجی راه پیدا کرد.

به گزارش سینماپرس، انیمیشن کوتاه «بدو رستم بدو» ساخته حسین ملایمی  که درباره تراژدی رستم و سهراب است به سه جشنواره خارجی راه یافت.

این انیمیشن توسط مسئول بخش انیمیشن جشنواره فیلم «کاتانیا» در ایتالیا برای حضور در بخش غیررقابتی دعوت شده است که در این بخش بهترین انیمیشن های سال ٢٠١٧ و ٢٠١٨ حضور دارند.

این جشنواره از ١۴ تا ١۶ سپتامبر برابر با ۲۳ تا ۲۵ شهریور ماه برگزار می شود.

فستیوال فیلم کاتانیا که در شهر همنام واقع در سیسیلی ایتالیا برگزار می‌شود، جشنواره‌ای است که می‌خواهد سینمای اروپایی را به زبان اصلی‌اش معرفی کند و آثار اول و دوم، فیلم‌های مستقل ایتالیایی و فیلم‌های کوتاه را به نمایش می‌گذارد تا آگاهی نسبت به آثار کارگردانان جوان را در انظار عمومی و در میان منتقدان افزایش دهد.

همچنین این انیمیشن در یازدهمین دوره جشنواره فیلم های ایرانی سانفرانسیسکو حضور دارد. تاریخ برگزاری جشنواره ٢٣ و ٢۴ سپتامبر برابر با ۱ و ۲ مهرماه است.

فستیوال فیلم ایرانیان (IFF) رخدادی است که هر سال در سان فرانسیسکو برگزار می‌شود و فیلم‌های سینمایی و کوتاه مستقل ساخته شده توسط ایرانیان یا درباره آنها را از سراسر جهان را به نمایش می‌گذارد. این فستیوال نخستین جشنواره مستقل فیلم مرتبط با ایران در خارج از کشور است که در سال ۲۰۰۸ آغاز به کار کرد. این فستیوال از تمامی ژانرها استقبال می‌کند، اما تنها شرطی که دارد این است که تمامی فیلم‌ها باید به نحوی به ایران مرتبط باشند در غیر این صورت رد خواهند شد.

«بدو رستم بدو» در ادامه حضورهای بین المللی اش در یازدهمین دوره جشنواره «انیماسایروس» که از ٢۶ تا ٣٠ سپتامبر برابر با ۴ تا ۸ مهرماه در یونان برگزار می شود به رقابت می پردازد.

فستیوال «انیماسایروس» که در شهر نئوکلاسیک هرموپولیس واقع در یونان برگزار می‌شود، بزرگترین فستیوال و بازار هم‌نوع خود در این کشور و یکی از ۲۰ فستیوال مهم جهان است. این جشنواره کار خود را در سال ۲۰۰۸ شروع کرد و شامل بخش‌های مختلف از جمله نمایش فیلم، تجلیل از فستیوال‌های بین‌المللی انیمیشن، هنرمندان و استودیوها، فعالیت‌های سواد رسانه‌ای برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان و تعداد زیادی رخدادهای موازی می‌شود. در سال ۲۰۱۸ همچنین چهارمین دوره بازار انیمیشن «آگورا» در این فستیوال برگزار می‌شود که رفته رفته در حال تبدیل شدن به یک مرکز بین‌المللی مهم برای پرورش روابط میان افراد حرفه‌ای عرصه انیمیشن است.

این انیمیشن به تازگی هم در جشنواره فیلم out of bonds در شهر آپولیا کشور ایتالیا و در سیزدهمین جشنواره بین المللی انیمیشن لینولئوم در شهر کی‌اف اوکراین حضور پیدا کرده بود.

«بدو رستم بدو» برداشتی طنز و کاملا آزاد از تراژدی رستم و سهراب است. رستم پهلوان ملی ایران زمین باید به آینده سفر کند و به تهران امروز بیاید تا آنچه را که بر سر فرزندش سهراب آورده، جبران کند. در شهر تهران وی نمی داند راه قانونی را برای رسیدن به هدف مشروع خود برگزیند یا راه غیر قانونی را.

عوامل تولید فیلم انیمیشن «بدو رستم بدو» عبارتند از نویسنده و کارگردان، طراح کاراکتر و استوری‌بورد: حسین ملایمی، طراح بک‌گراند: شیرین سوهانی، دستیار استوری‌بورد: لیلا آهنگ، لیکاریل: سیامک واحد، لیلا آهنگ، لی آوت و طراحی پز: حسین ملایمی، انیماتورها: آزاد معروفی، حسین ملایمی، امیرسعید الوندی، مدیر تولید: شیرین سوهانی، رنگ‌آمیزی: ندا هاشمیان، الهام الماسی، نایری عیوضی، الهام احسنی، سایه پردازی: سپهر مومنی، صداپیشگان: حسین فرضی زاد، محسن ایرانی، طراحی لوگوتایپ: حمیدرضا رضوی، ترجمه زیرنویس انگلیسی و فرانسه: علیرضا جافریان، کامپوزیت: شیرین سوهانی، مهدی زحمتکش، تدوین: حسین ملایمی، آهنگساز: دانیال استاد عبدالحمید، صدابردار: حسام طباطبایی، طراحی صدا: علی علیدوستی، دانیال استاد عبدالحمید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.