دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱

انتخاب نماینده ایران برای اسکار با رأی یک طراح صحنه و لباس!

جایزه اسکار

روزنامه جوان: در سایر کشورهای جهان، کمیته اسکار آن کشورها که شامل فیلمسازان زبده و صاحب سبک می‌شود درباره انتخاب نماینده سینمای کشورشان در اسکار رأی و نظر می‌دهند و به نوعی آکادمی اسکار هر کشور برآیند نمایندگان صنفی سینمای آن کشور است.

 در سایر کشورهای جهان، کمیته اسکار آن کشورها که شامل فیلمسازان زبده و صاحب سبک می‌شود درباره انتخاب نماینده سینمای کشورشان در اسکار رأی و نظر می‌دهند و به نوعی آکادمی اسکار هر کشور برآیند نمایندگان صنفی سینمای آن کشور است.

 ستاره سینما در این باره نوشت: در ایران بنیاد سینمایی فارابی به عنوان بخش دولتی و زیرمجموعه سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نماینده سینمای کشورمان جهت شرکت در مراسم اسکار را انتخاب می‌کند و اعضای کمیته انتخاب اسکار آن نیز به جای آنکه برآیند صنوف سینمای کشور و عصاره فضایل سینما باشند، بیشتر بر اساس زد و بندهای رایج در سینمای کشور و نوع ارتباط با باند حاکم بر مافیای خانه سینما انتخاب می‌شوند. در تازه‌ترین مورد از این دست، «آتوسا قلم‌فرسایی» از طراحان صحنه‌ولباس سینما به عنوان یکی از اعضای کمیته انتخاب نماینده سینمای ایران جهت شرکت در مراسم اسکار، در رابطه با فیلم‌ها رأی می‌دهد!


حال وقتی سؤال پیش می‌آید که «آتوسا قلم‌فرسایی» بر اساس کدام رزومه و شناخت سینمایی درباره اسکار سینمای ایران نظر می‌دهد و در چرایی انتخاب او به عنوان عضو هیئت انتخاب اسکار سینمای ایران، به این پاسخ می‌رسیم که خانم قلم‌فرسایی همسر مصطفی احمدی از بازرسان خانه‌سینماست که اتفاقاً رابطه بسیار نزدیکی با مدیرعامل ابوالمشاغل خانه‌سینما و همچنین رئیس هیئت مدیرعامل خانه‌سینما دارد و در انتخاب نماینده سینمای ایران جهت شرکت در اسکار نیز بار دیگر مانند سایر وجوه سینمای ایران، ردپای باند خانه‌سینما دیده می‌شود!


در موجه بودن انتخاب خانم قلم‌فرسایی به عنوان طراح صحنه و لباس در هیبت عضو هیئت انتخاب اسکار سینمای ایران، همین بس که نامبرده با لباس‌های بی‌ربط از نظر رنگ‌بندی و البته چروک در جشن امسال خانه‌سینما حضور یافته بود!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.