سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰

وزیر ارشاد با پیشکسوت تعزیه دیدار کرد

دیدار وزیر ارشاد با پیشکسوت تعزیه

سینماپرس: سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی با رضا لنکرانی پیشکسوت تعزیه دیدار کرد.

به گزارش سینماپرس، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با همراهی سید مجتبی حسینی معاون هنری، شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی و احمد عزیزی پیشکسوت تعزیه با رضا لنکرانی دیدار کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار ضمن گفتگو با رضا لنکرانی توجه به پیشکسوتان تعزیه را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید تلاش کنیم تا این هنرِ با قدمت به صورت اصولی و با رعایت آیین و اصول آن به نسل‌های بعد منتقل شود.

صالحی ترکیب هنرها در تعزیه و گستردگی جغرافیایی اجرای آن را از جمله ویژگی‌های تعزیه برشمرد و اظهار کرد: در تعزیه، شعر، موسیقی و نمایش به کمک هم می‌آیند و هنری ناب و قابل توجه ارایه می‌کنند. این هنر در بیشتر نقاط ایران سابقه اجرا داشته و همچنان اجرا می‌شود که این گستردگی جغرافیایی نشان از مورد اقبال بودن آن دارد.

وی همچنین به تعزیه‌های غریب (غیر عاشورایی) اشاره و بر معرفی و اجرای آنها تاکید کرد.

در این دیدار رضا لنکرانی به یاد دوران تعزیه‌خوانی بخشی از نسخه حارس در تعزیه دوطفلان مسلم و نیز قطعه‌ای از سروده خودش در توصیف دیدار شمر با حضرت ابوالفضل (ع) و پیشنهاد ارایه امان‌نامه به آن حضرت را اجرا کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.