شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵

نمایش کوروش زارعی در سوریه روی صحنه می رود

 نمایش مذهبی «خورشیدی که از حلب طلوع می کند»

سینماپرس: نمایش «خورشیدی که از حلب طلوع می کند» به کارگردانی کوروش زارعی و بازی بازیگران سوری در شهرهای حلب و دمشق به اجرا در خواهد آمد.

به گزارش سینماپرس، نمایش «خورشید از حلب طلوع می کند» با مرور وقایع سال ۶۱ هجری و مصایبی که بر کاروان اهل بیت رفته است در حلب به نمایش درمی آید.

موضوع نمایش «خورشید از حلب طلوع می کند» روایت مشهور گفتگوی راهب مسیحی با سر مبارک امام حسین (ع) است که برای اولین بار در همان شهری که این اتفاق رخ داده، در قالب نمایش اجرا می شود.

در این نمایش که کوروش زارعی آن را کارگردانی می کند، بازیگران سوری روی صحنه می روند و عوامل و هنرمندان ایرانی مدیریت بخش های فنی و تکنیکی را بر عهده دارند.

«خورشید از حلب طلوع می کند» از اواخر دهه سوم محرم به مدت ۱۰ شب در شهر حلب و پس از انتقال دکور، ۱۰ شب هم در شهر دمشق روی صحنه می رود و در هر اجرا میزبان ۲ هزار مخاطب است. این نمایش که بر اساس متنی از ابوباسم حیادار اجرا می شود بزرگ ترین نمایش تاریخی و مذهبی است که پس از ۷۰ سال در سوریه روی صحنه می رود.

این نمایش به همت مرکز «مهاد» در راستای تبادلات فرهنگی و هنری و توجه به اشتراکات مذهبی میان ۲ ملت ایران و سوریه، به اجرا در می آید.

کوروش زارعی در سوریه «خورشید از حلب طلوع می کند» را اجرا می‌کند

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.