یکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱

علی رغم وعده های داده شده؛

آیا حیدریان توان انتخاب دبیر جشنواره فیلم فجر را در چهلمین سال پیروزی انقلاب ندارد؟/ وقتی پازل خنثی و کمرنگ سازی جشنواره تکمیل می شود!

محمدمهدی حیدریان در سومین روز سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر

سینماپرس: جشنواره فیلم فجر بدون شک یکی از مهمترین و قدیمی‌ترین رویدادهای فرهنگی و هنری کشور پس از انقلاب اسلامی و بسیار دارای اهمیت است اما متأسفانه طی سال های اخیر به خصوص از زمان روی کار آمدن حجت الله ایوبی به عنوان رئیس سازمان سینمایی این رویداد مهم فرهنگی و سینمایی همواره با مشکلات و معضلات جدی روبرو شده به نحوی که در سی و ششمین دوره این جشنواره که سال گذشته برگزار شد شاهد یخ زدگی، کوچک شدن و بی رونقی این رویداد بودیم و اینک در حالی که وارد فصل پاییز شده ایم علیرغم وعده های مکرر رئیس سازمان سینمایی همچنان معرفی دبیر مهمترین رویداد سینمای کشور در بلاتکلیفی به سر می برد!

به گزارش سینماپرس محمدمهدی حیدریان چندی قبل در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار سینماپرس در پاسخ به این سوأل که چرا علیرغم وعده ای که از اسفندماه سال گذشته دادید هنوز دبیر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر معرفی نشده و اینک در کمتر از ۵ ماه مانده به موعد برگزاری جشنواره، این مهمترین رویداد سینمایی کشور در بلاتکلیفی به سر می برد اینگونه اظهار داشت: ما یک سری مشکلات اداری برای معرفی دبیر جشنواره پیش روی مان داشتیم که به این دلیل در معرفی دبیر تأخیر صورت گرفت اما ان شا الله تا آخر شهریور ماه دبیر این رویداد معرفی خواهد شد و ما مشکلی برای برگزاری جشنواره فجر نخواهیم داشت. شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۷

اظهارات حیدریان در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در صورتی بود که وی از اسفندماه سال ۱۳۹۶ در گفتگو با یکی از رسانه ها خبر معرفی قریب الوقوع دبیر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر را داده بود!

تعویق مکرر معرفی دبیر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر آن هم در زمانی که تنها اندک زمانی تا برگزاری این رویداد سینمایی باقی مانده این پرسش را به وجود می آورد که آیا فردی کارآمد و قابل اعتماد در دایره افراد مورد اعتماد حیدریان وجود ندارد تا همزمان با برگزاری جشن های چهلمین سال پیروزی انقلاب جشنواره را هدایت کند؟

شنیده می شود گویا این روزها دعوا در میان مدیران دستگاه ها و نهادهای زیرمجموعه سازمان سینمایی برای دبیری جشنواره فیلم فجر بسیار بالا گرفته و بسیاری افراد سهم خواهی می کنند و همین اتفاق باعث شده تا حیدریان برای عدم ایجاد شکاف بیشتر در بدنه مدیریتی نهادهای سینمایی مکرراً معرفی دبیر جشنواره را به تعویق بیندازد.

پیش از این سینماپرس در یادداشتی با عنوان «داستان کوچ بازنشستگان و انتصابات ساختگی/ وزیر ارشاد دولت اصلاحات در فارابی چه می خواهد؟/ وقتی سینما مدیریت نمی شود!» برخی اتفاقات مهم در سازمان سینمایی بر اساس قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان که چندی پیش مجلس شورای اسلامی آن را با اصلاحاتی تصویب کرد و فرصت ۲ ماهه ای به دولت داد تا افراد بازنشسته پست های خود را ترک کنند، مورد کنکاش قرار داده بود و از اسامی زیادی نام برد که بر اساس شنیده ها این روزها در فکر تصاحب مسند ریاست سازمان سینمایی و دبیری جشنواره فیلم فجر هستند. دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۷

ذکر این نکته ضروری است که تعلل بیشتر در معرفی دبیر این دوره از جشنواره بیش از پیش به بلاتکلیفی سینماگران و بی میل شدن آن ها برای حضور در این رویداد سینمایی دامن خواهد زد؛ مدیران سینمای کشور باید بدانند که این روزها میان واقعیت های سینمای کشور با آنچه آن ها به عنوان دستاورد در سینما از آن یاد می کنند وجود دارد و وضعیت سینمای کشور بسیار بحرانی است! تغییرات مداوم در آیین نامه ها و سیاست گذاری ها مانع از بلوغ جشنواره فیلم فجر شده است و جشنواره ای که حضور در آن زمانی برای یکایک اهالی سینمای کشور بسیار حائز اهمیت بود به جایی رسیده که بسیاری از سینماگران تمایلی برای حضور در این رویداد از خود نشان نمی دهند و دیگر رغبتی برای حضور در آن ندارند و ترجیح می دهند فیلم های شان به جای حضور در جشنواره سریع تر اکران شود!

جشنواره فجر این روزها نیاز به جدی گرفته شدن دارد! جشنواره ای پاره پاره شده که سیاست های غلط مدیری همچون ایوبی دو شقه اش کرد و از اهمیت آن کاست و بعد هم آمار ریخت و پاش های چندین میلیادری آن در دولت تدبیر و امید چه در بخش ملی و چه در بخش جهانی اش لرزه بر پیکره سینما و سینماگران انداخت در حال حاضر نیاز به مدیری متعهد، دلسوز و دغدغه مند دارد نه افرادی که به جشنواره به عنوان یک قلک برای پس انداز کردن شان نگاه کنند!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.