دوشنبه ۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۲

شجاعی طباطبایی: خانه کاریکاتور ایران از کار افتاد!

سید مسعود شجاعی طباطبایی در چهره هنر انقلاب اسلامی در سال ۹۵

سینماپرس: یک کاریکاتوریست گفت: خانه کاریکاتور که طی دو دهه اخیر به قطب اصلی این هنر در ایران و مرکزی استراتژیک و جهانی در این رشته تبدیل شده بود، به خاطر سیاست‌های مسئولان شهری در عمل از کار افتاده است!

به گزارش سینماپرس، سیدمسعود شجاعی طباطبایی، هنرمند کاریکاتوریست و مدیرعامل برکنار شده خانه کاریکاتور ایران، درباره وضعیت این مرکز  گفت: از سال ۷۵ که خانه کاریکاتور را راه‌اندازی کردیم اتفاقات قابل توجهی در این مرکز شکل گرفت؛ از سایت تخصصی ایران کارتون که یک مرجع جهانی است و برگزاری مسابقات و جشنواره‌های بین‌المللی که جریان‌ساز و تأثیرگذار بودند. اما متأسفانه برخی با این برنامه‌ها دچار زاویه شدند، به ویژه با مسابقه کارتون و کاریکاتور هولوکاست. به همین دلیل هم دیگر اجازه ندادند که چنین برنامه‌هایی در خانه کاریکاتور برگزار شود.


وی ادامه داد: برخی تصمیم‌گیران یک بار برای برکناری بنده اقدام کردند و مدتی هم علیه من دست به فضاسازی رسانه‌ای زدند. در مرحله بعد، بودجه خانه کاریکاتور را به قدری کاهش دادند که امکان خیلی از فعالیت‌ها در این مرکز سلب شد. به طوری که سال ۷۵ بودجه خانه کاریکاتور ۲۰ میلیون تومان بود اما این بودجه در سال ۹۶ به ۱۶ میلیون تومان کاهش یافت. البته همان ۱۶ میلیون تومان را هم ندادند.
مدیرمسئول نشریه «کیهان کاریکاتور» افزود: با توجه به محدودیت‌های به وجود آمده در خانه کاریکاتور، بنده فعالیت‌های خودم را به مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری منتقل کردم و از آن مرکز، جشنواره‌هایی چون «پایان داعش» و «ترامپیسم» را برگزار کردیم. تا اینکه سال گذشته و در سکوت خبری، حکم برکناری بنده از خانه کاریکاتور صادر شد.


شجاعی طباطبایی درباره واکنش خود به برکناری از مدیریت خانه کاریکاتور گفت: بنده اعلام کردم که علی‌رغم برکناری اما حاضرم به خانه کاریکاتور کمک کنم و حتی اگر فرد متخصص و متعهد دیگری به مدیریت این مرکز منصوب شود، با تمام جان و دل از وی حمایت خواهم کرد تا خانه کاریکاتور بار دیگر جایگاه قبلی خود را پیدا کند. حتی فعالیت سایت ایران کارتون را هم با هزینه شخصی ادامه دادم. چون خانه کاریکاتور، قطب اصلی این هنر در ایران و یک مرکز استراتژیک بود که فعالیت‌های آن حتی از سوی هنرمندان و رسانه‌های خارجی نیز دنبال می‌شد. به طوری که چندی قبل روزنامه اورشلیم پست نوشته بود که خانه کاریکاتور یک پایگاه مربوط به رژیم جمهوری اسلامی است که در آن کارهایی در حوزه کاریکاتور را علیه اسرائیل انجام می‌دهند. یعنی این مرکز تا این حد تأثیرگذار بود که صهیونیست‌ها را عصبانی می‌کرد.

*کیهان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.