سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱

سینمای مهجور دفاع مقدس/۷

دهقانی اشکذری: مدیران فقط ادعای حمایت از سینمای دفاع مقدس را دارند!/ دفاع مقدس سرشار از ایده برای تولید صدها اثر درخشان است

سیدجلال دهقانی اشکذری

سینماپرس: سیدجلال دهقانی اشکذری کارگردان سینما با انتقاد از عملکرد مدیران سینمایی در رابطه با سینمای انقلاب و دفاع مقدس که باعث مهجوریت این گونه مهم سینمایی شده است گفت: مدیران فقط ادعای حمایت از سینمای دفاع مقدس را دارند اما در عمل هیچ خبری نیست و هیچ گونه برنامه و سیاست روشنی برای تولید و حمایت و پخش این گونه آثار در سینما وجود ندارد و به همین علت سینمای دفاع مقدس به ورطه نابودی کشیده شده است.

کارگردان فیلم سینمایی «خانه ای کنار ابرها» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: باعث تأسف است که سینمای مهم و ارزشمند دفاع مقدس در کشورمان گوشه گیر شده و هیچ کس هم توجهی به آن ندارد؛ این اتفاق در حالی است که تاریخ ۸ ساله معاصر دفاع مقدس سرشار از اتفاقات درامی در رابطه با ایثار، شهادت، از خودگذشتگی، دفاع از مام میهن، جانبازی و... است که می تواند سرشار از ایده برای تولید صدها اثر درخشان باشد.

وی ادامه داد: دفاع مقدس مسأله ای نیست که حتی تا صدها سال دیگر از خاطر مردم انقلابی و متدین و متعهد کشورمان برود؛ دفاع مقدس در واقع عزت نفس جامعه ایرانی-اسلامی ما است و مردم هرگز آن را فراموش نخواهد کرد. این وظیفه مدیران و متولیان فرهنگی سینمای کشور است که فیلم و خوراک فرهنگی مناسب در رابطه با دفاع مقدس برای مردم فراهم کنند تا نسل جوان نیز که در آن دوران حضور نداشته اند بتوانند با آرمان ها و اهداف دفاع مقدس آشنا شوند.

این سینماگر تأکید کرد: ما نیاز به تشکیل اتاق فکر با حضور متولیان دغدغه مند سینما و یکایک فیلمسازان متعهد و دغدغه مند این حوزه را داریم؛ این اتاق فکر باید هرچه زودتر و با همت سینماگران دغدغه مند حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی تأسیس شود این اتفاق می تواند منجر به اعتلا و رشد مجدد این گونه مهم سینمایی در کشور گردد.

دهقانی اشکذری در خاتمه این گفتگو متذکر شد: شهدا سرمایه و گنجینه های ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند؛ آن ها تمامی زندگی شان را برای آرمان ها و اهداف نظام گذاشته اند و برای تفکرات شان و دغدغه های شان در مقابل دشمنان اسلام و قرآن و ایران جان شان را فدا کرده اند و این وظیفه ما است که اهداف و آرمان ها و تفکرات ناب و انسانی و والای آن ها را در آثار فرهنگی و هنری ترویج کنیم و نسل جوان کشور که مرتباً با تهاجم فرهنگی غربی ها و بیگانگان مواجه هستند را نسبت به عقاید آن ها آگاه سازیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.