شنبه ۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷

حضور مستند «بانو قدس ایران» در جشنواره «آسیاتک»

مستند «بانو قدس ایران»

سینماپرس: فیلم مستند «بانو قدس ایران» در اولین نمایش بین‌المللی خود در بخش مسابقه جشنواره فیلم «آسیاتک» ایتالیا به نمایش در می آید.

به گزارش سینماپرس، نوزدهمین دوره جشنواره فیلم «آسیاتک» از ۱۲ تا ۱۸ مهرماه ۹۷ در شهر رم ایتالیا برگزار می‌شود و فیلم مستند «بانو قدس ایران» ساخته مصطفی رزاق‌کریمی در بخش مسابقه این رویداد به نمایش درمی‌آید.

این جشنواره با هدف مروری بر سینمای آسیا، هر ساله فیلم‌های مستند و سینمایی منتخب کارگردانان آسیایی را به نمایش می‌گذارد.

«بانو قدس ایران» مستندی درباره زندگی بانو خدیجه ثقفی همسر امام خمینی‌(ره) است که در موسسه فرهنگی و هنری عروج فیلم و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه و تولید شده است.

این فیلم موفق به کسب نشان فیروزه‌ای بهترین فیلم مستند از یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» و جایزه ویژه هیات داوران بخش «جایزه شهید آوینی» این جشنواره شده است و در بخش مسابقه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر نیز روی پرده رفته است.

عوامل تولید مستند «بانو قدس ایران» عبارتند از کارگردان و تهیه‌کننده: مصطفی رزاق‌کریمی، پژوهشگران: زهرا بنی‌پور و اعظم بهروز، فیلمبردار: رضا تیموری، صدابردار: شاهین پورداداشی، صداگذار و تدوینگر: محمد پورفر، نویسندگان گفتار متن: محمدرضا کریمی‌راد و مصطفی رزاق‌کریمی، گوینده متن: مریم واعظ‌پور، آهنگسازان: صبا ندایی و آرمین خیرآبی، مدیر تولید: امیرمحمد اصلاح، دستیار کارگردان: زهرا بنی‌پور، تهیه‌ شده در: موسسه فرهنگی عروج فیلم؛ با مشارکت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.