یکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴

رفتن حیدریان از سازمان سینمایی قطعی شد/ گزینه های احتمالی ریاست سازمان

نشست خبری محمدمهدی حیدریان، رئیس سازمان سینمایی

سینماپرس: با اعلام روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر تبعیت از قانون منع به کارگیری بازنشستگان رفتن حیدریان از سازمان سینمایی قطعی شد.

به گزارش سینماپرس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد در حال حاضر ٤ تن از مدیران این وزارتخانه مشمول قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان می شوند که پیش از موعد مقرر، نسبت  به جایگزین شدن افراد جدید اقدام خواهد شد.

بنابراین به نظر می رسد طی روزهای آینده گزینه جایگزین برای محمدمهدی حیدریان به عنوان رئیس سازمان سینمایی اعلام خواهد شد.

حیدریان که تقریبا دو سال بر ریاست سازمان سینمایی تکیه زد، در دولت دوم اصلاحات نیز تنها دو سال معاونت سینمایی را بر عهده داشت.

گمانه زنی هایی از جانشینان رئیس سازمان سینمایی به گوش می رسد که می توان جدی ترین گزینه ها را در این زمینه ابراهیم داروغه زاده، محمود اربابی، سید مصطفی ابطحی و ... نام برد که هیچ کدام را نمی توان به عنوان گزینه ای دندان گیر در نظر گرفت.

سینمای امروز نیاز به مدیرانی دارد که تابع مدیران در سایه نباشند تا بتوانند از حقوق واقعی سینماگران دفاع کنند، مدیرانی که با سینما و سینماگران آشنا باشند و بتوانند در مقابل زیاده خواهان و شاه نشینان سینما مقاومت نمایند، موضوعی که با این گزینه ها بسیار دور از ذهن خواهد بود.

به نظر می رسد دولت دوازدهم همچنان نگاهی غیر استراتژیک به سینما دارد و ترجیح می دهد آن را در سایه نگاه دارد.

نظرات

  • علی ۱۳۹۷/۰۷/۰۹ - ۰۹:۱۸
    2 0
    خدا به داد برسد یعنی در این کشور هیچ گزینه بهتر از این افراد برای احراز پست رییس سازمان سینمایی وجود ندارد این افراد که ذکر شد همه امتحان خود را پس داده اند اخه چه کار کردند چرا هر روز داریم به عقب برمی گردیم این افراد خوب ولی تو را خدا به فکر پیکر نحیف سینما باشید
  • احمد ۱۳۹۷/۰۷/۰۹ - ۱۵:۴۵
    3 0
    یا خود خدا چه بر سینما قراره بیاد این گزینه ها ی پیشنهادی به نظر شوخی است
  • مجتبی ۱۳۹۷/۰۷/۱۰ - ۱۰:۲۷
    0 0
    در اینکه یک دکتر عمومی به ریاست سازمان سینمایی منصوب شود بابد گریست. همین قدر که سریالهای نمایش خانگی سخیف پروانه نمایش می دهد کم نیست حالا رییس سازمان سینمایی بشود واویلا بد نیست یکبار سریال ممنوعه و سکانس ورق بازی و حاکم و محکوم رو ببینید
  • ۱۳۹۷/۰۷/۱۱ - ۱۶:۴۰
    1 0
    چهل سال سینما و تلویزیون با تیشه چند نفر که معلوم نیست از کجا سبز شدنند چون اکثرا نه تحصیلات مرتبط دارند نه سابقه نابود شد. هر کدام هم چند فقره پرونده دارند با این وجود مدعی هستند و تشریف هم نمی برند تا ما و سینما و تلویزیون نفسی بکشیم.
  • مهیار ۱۳۹۷/۰۷/۲۶ - ۱۴:۵۹
    0 0
    با سلام وقتی که هیچیک از معاونین و مشاورین وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی به کارمند قدیمی مجموعه خود وقت جهت ملاقات حضوری نمی دهند تا درد دلهای او را حداقل بشنوند چه فرقی می کند چه کسی بر سرکار بیاید چون آنها از یک کره دیگر می آیند مشکلات زمینی ها را نمی دانند . باور بفرمائید هیچ فرقی نمی کند . خداوند متعال همه را اصلاح کند . امیدوارم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.