دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱

فعالیت‌های ضدایرانی در فضای مجازی به روایت پرس‌تی‌وی

شبکه های اجتماعی

سینماپرس: مروری بر دروغ‌پردازی و فضاسازی‌های عربستان و مجاهدین خلق علیه ایران در حساب‌های کاربری فضای مجازی عنوان موضوعی است که در برنامه این هفته «ایران امروز» مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش سینماپرس، مروری بر دروغ‌پردازی و فضاسازی‌های عربستان و مجاهدین خلق علیه ایران در حساب‌های کاربری فضای مجازی عنوان موضوعی است که در برنامه این هفته «ایران امروز» مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد. در این برنامه که یوسف پور انوری تهیه کنندگی آن را برعهده دارد، در مورد استخدام لشکری از کاربران مجازی توسط عربستان سعودی برای این هجمه‌های رسانه‌ای و وجود روبات‌های فعال در پلتفرم‌هایی نظیر فیسبوک و توییتر برای حفظ منافع عربستان و مجاهدین خلق بحث و تبادل نظر صورت می‌گیرد.

این برنامه در ادامه با مروری بر مستند اخیر شبکه بی‌بی‌سی به پخش صحبت های یکی از اعضای سابق سازمان منافقین پرداخته و از تلاش‌های این فرقه در فضای مجازی برای حمله به منافع ایران پرده برمی‌دارد. در این برنامه همچنین به برخی مواردی که عربستان لشکر توییتری خود را برای اهداف خاص بسیج کرده اشاره می‌شود که از جمله این موارد توییت درخصوص مرگ یک دختر در هتلی در مهاباد، ری توییت پیام های خاص ترامپ درخصوص عربستان، ایجاد فضای منفی درخصوص سفر امیر قطر به بریتانیا و جنگ توییتری علیه کانادا پس از اختلافات درخصوص وضعیت حقوق بشر در عربستان را می‌توان نام برد.

اعتراض وزیر امور خارجه به رئیس توییتر نسبت به این تبعیض ها، سهام عربستانی ها در توییتر و حذف بی رحمانه چندین اکانت توییتری ایرانی به بهانه های واهی از دیگر موضوعات مورد بحث در برنامه این هفته «ایران امروز» است که با حضور کارشناسانی همچون حسن عابدینی قائم مقام خبرگزاری صدا و سیما و محمدمهدی مومنی ها رئیس مطالعات سایبری جهان اسلام روی آنتن خواهد رفت.

«ایران امروز» با اجرای لیلا فرامرزی در ساعت ۰۰:۰۳ بامداد چهارشنبه یازدهم مهرماه روی آنتن شبکه پرس‌تی‌وی می رود. تکرار این برنامه چهارشنبه ساعت ۰۶:۰۰ و ۱۹:۰۰، پنجشنبه ساعت ۰۸:۰۰ و شنبه ساعت ۱۱:۰۰ پخش خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.