سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸

وحید ضرابی‌نسب:

سینمای ایران به بیماری شباهت فرم و محتوا دچار شده است/ «دخمه» ادعای بزرگی ندارد

وحید ضرابی‌نسب در مراسم رونمایی فیلم «دخمه»

سینماپرس: فیلم سینمایی «دخمه» ساخته «وحید ضرابی نسب» شب گذشته طی مراسمی با حضور اهالی سینما و رسانه در خانه هنرمندان ایران رونمایی شد.

به گزارش سینماپرس؛ وحید ضرابی نسب کارگردان فیلم پیش از آغاز نمایش این فیلم  با  خوش امد گویی  به مهمانان و قدردانی از عوامل فیلم که طی مراحل تولید، شرایط دشواری را تجربه کردند  گفت: اتمام این پروژه که ۸۰درصد آن در شب و در فضاهای خارجی و باز روستایی می گذرد، تنها با یاری و همدلی تک تک عوامل فیلم میسر شد.

ضرابی نسب  با گلایه از عدم توجه به گونه های مختلف فیلم در سینمای ایران گفت : سینمای ایران با وجود تنوع ژانرهای گوناگون جهانی، متاسفانه این روزها به بیماری شباهت فرم و محتوا دچار شده و تقریبا بیشتر آثار ساخته شده در طول سالهای اخیر، فقط  در فضای شهری و با موضوعات اجتماعی یا کمدی تولید و اکران می شود  وجای خالی آثار متفاوت  در سینما بشدت  احساس می شود.

وی با اشاره به اینکه در دهه های گذشته در کنار فیلمهای کمدی آثاری  در ژانرهای وحشت،معمایی، علمی و تخیلی نیز اکران می شدند افزود :  یکی از ژانرهای که در سالهای اخیر بسیار مغفول  مانده و توجه ای به آن نشده است سینمای وحشت و ترس است و عدم حمایت از این ژانر در ساخت و اکران باعث شده تا  فیلمسازان داخلی و تهیه کنندگان چندان رغبتی به ورود به این عرصه از خود نشان ندهند.

کارگردان فیلم سینمایی دخمه  مشکل دیگر سینمای ایران را کم توجهی به فرهنگ بومی و اعلام کرد و افزود:آیین ها و رسوم و روایت های فولکلور غنی ایرانی می تواند بستر دراماتیکی برای تولید آثار سینمایی باشد ولی متاسفانه این نگاه به بوم و فرهنگ شفاهی یا مکتوب ایران در سینمای ایران کمرنگ است.

وحید ضرابی نسب گفت: فیلم دخمه ادعای بزرگی ندارد. بلکه خواسته ام در این فیلم دوباره تجربه ژانر ترس و معما را در سینمای کشور نشان دهم آن هم‌ بر بستری از آیین های فولکلور ایرانی.

در آیین رونمایی از فیلم دخمه، جمع زیاد از سینماگران و هنرمندان رشته های مختلف همچون در آیین رونمایی از فیلم دخمه، اهالی سینما و رسانه از جمله بهزاد فراهانی، مجید رجبی معمار، شقایق فراهانی، کاوه خداشناس، مهدی میامی، قاسم زارع ، سمیرا حسینی، کاوه ایمانی، محمدصادق مرکبی و … حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.