چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱

پایان مراحل آماده‌سازی انیمیشنی با موضوع شهدای گمنام

انیمیشن کوتاه «سنگ‌های سپید»

سینماپرس: مراحل تولید انیمیشن کوتاه «سنگ‌های سپید» با موضوع شهدای گمنام و کارگردانی فاطمه حسنی از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به پایان رسید.

به گزارش سینماپرس، انیمیشن کوتاه «سنگ‌های سپید» به کارگردانی فاطمه حسنی از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی فاطمه حسنی با موضوع شهدای گمنام آماده نمایش شد. این انیمیشن ۶ دقیقه‌ و ۳۰ ثانیه ای در مدت زمان سه سال و در قالب دو بعدی ساخته شده است.

فاطمه حسنی درباره شکل‌گیری این انیمیشن توضیح داد: همواره دوست داشتم درباره دفاع مقدس انیمیشنی بسازم که فضای تکراری نداشته باشد و به همین دلیل از کاراکتر غواص استفاده کردم. این را هم بگویم که فضای داستان کاملا ذهنی بود و من از قبل  هیچ مطالعه‌ای در مورد این شهدا نداشتم. به هر حال فیلمنامه را ذهنی نوشتم و یک سال پس از نگارش فیلمنامه ۲۵۰ شهید غواص را به تهران آوردند و وقتی  داستان عملیات این شهدا را که مطالعه کردم متوجه شدم فیلمنامه ذهنی من تا چه میزان به واقعیت نزدیک بوده و از این بابت متحیر شدم.

در خلاصه داستان انیمیشن «سنگ‌های سپید» آمده است: پسربچه‌ای که در حیاط امامزاده‌ای در حال بازی است، ناگهان متوجه قبرهای سپید و بدون نام و عکس می‌شود به کمک پدرش به زمان گذشته می‌رود و متوجه داستان گمنام بودن آن چهار رزمنده می‌شود.

عوامل تولید «سنگ‌های سپید» عبارتند از نویسنده، فیلمبردار، کارگردان، تدوین‌گر و تهیه‌کننده: فاطمه حسنی، انیماتور: ابراهیم موحدی، فاطمه حسنی، زهرا سادات آیت‌الهی، سپهر مومنی، طراح کانسپت: هادی طبسی، صداگذار و موسیقی: امیرحسین جلیلی، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

فاطمه حسنی دانشجوی کارشناسی ارشد انیمیشن دانشگاه هنر تهران است. او ساخت انیمیشن‌های کوتاه «عشق، مادر، سرباز کوچک»، «روزه‌داری در ماه مبارک»، «پدر، عشق و ماه پاره»، «نامه‌ای برای تو»، «زنگ نور»، «یک شب، یک درخت» و «فقط چند ثانیه» را در کارنامه کاری خود دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.