چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴

به مناسبت هفته‌ی ملی کودک؛

نمایش ۲ فیلم کودک «هنر و تجربه» در سینما تئاتر کانون

۲ فیلم «هندی و هرمز» و «پسر و جهان»

سینماپرس: ۲ فیلم «هندی و هرمز» و «پسر و جهان» از سینمای «هنر و تجربه» با موضوع و محوریت کودکان در نخستین روز هفته‌ ملی کودک در سینما تئاتر کانون به نمایش در می‌آید.

به گزارش سینماپرس، به مناسبت هفته ملی کودک، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری گروه سینمایی «هنر و تجربه» در نخستین روز این هفته ۲ فیلم با موضوع و محوریت کودکان را در سینما کانون اکران می‌کند.

فیلم سینمایی «هندی و هرمز» به کارگردانی عباس امینی درباره‌ ازدواج کودکان است. فیلم داستان زندگی ۲ نوجوان ۱۳ و ۱۶ ساله را روایت می‌کند که طبق سنت مردم جزیره با هم ازدواج می‌کنند. آنها درکی از یکدیگر ندارند اما دنیای ناشناخته و جذاب ارتباط با همدیگر، آنها را به همبازی‌هایی صمیمی تبدیل می‌کند ولی این بازی که نامش زندگی است هر لحظه برای آنها خطرناک‌تر می‌شود ... حامد علیپور، زهره اسلامی و محمد بانوج از بازیگران این فیلم هستند.

فیلم «هندی و هرمز» که در سال ۱۳۹۶ تولید شد در  بخش «نسل» شصت و ششمین دوره‌ جشنواره فیلم برلین و جشنواره‌ ونکوور به نمایش درآمده است. همچنین در جشنواره‌ جهانی فیلم فجر نیز جایزه جایزه نت‌پک (ترویج سینمای آسیا) را دریافت کرده و در جشنواره‌ سلامت جایزه‌ی ویژه هیات داوران را به خود اختصاص داده است.

انیمیشن «پسر و جهان» تولید سال ۱۳۹۳ به کارگردانی آله آبرئو از برزیل روایت پسر کوچکی است که در سفری ماجراجویانه به دنبال پدرش کل جهان را جستجو می‌کند.

اله آبرئو در سال ۲۰۱۳ با ساخت انیمیشن «پسر و جهان» توانسته ۴۰ جایزه‌ بین‌المللی را به خود اختصاص دهد و نامزد جایزه‌ اسکار بهترین پویانمایی سال ۲۰۱۶ شود.

انیمیشن ۸۰ دقیقه‌ای «پسر و جهان» ساعت ۱۷ و فیلم سینمایی ۸۸ دقیقه‌ای «هندی و هرمز» ساعت ۱۹:۳۰ شنبه ۱۴ مهر در سینما تئاتر کانون واقع در خیابان خالد اسلامبولی اکران می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.