دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰

انتظارات سینماگران از مدیریت سینما/۳

پورکیان: ای کاش مدیری اداره سینما را در دست بگیرد که حداقل پای مجوزهایی که صادر می کند بایستد!/ نیازمند حضور مدیرانی با سابقه سینمایی روشن هستیم

امیر پورکیان

سینماپرس: امیر پورکیان تهیه کننده سینما در رابطه با انتظارات سینماگران از مدیریت سینمای کشور گفت: ای کاش مدیری اداره سینما را در دست بگیرد که حداقل پای مجوزهایی که صادر می کند بایستد، این اتفاق بسیار ناراحت کننده است که ما شاهد صدور پروانه های ساخت و نمایش و سپس توقیف یکباره فیلم هایی هستیم که با زحمت و مشقت بسیار تهیه و تولید شده اند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «خنده های آتوسا» در گفتگو با خبرگزاری سینماپرس افزود: قطعاً اگر مدیرانی با سابقه سینمایی روشن و از دل همین اهالی سینما برای اداره سینمای کشور انتخاب شوند ما شاهد کاهش تنش ها و مشکلات و فشارهای متعدد بر سینماگران خواهیم بود؛ یکی از مهمترین و اساسی ترین معضلات ما در سینمای کشور فقدان حضور مدیران با سابقه سینمایی روشن است!

وی ادامه داد: افرادی مانند آقای فرجی دهه ها سابقه حضور و مدیریت در سینمای کشور را دارند و کارشان را به خوبی انجام می دهند؛ اما متأسفانه ما اغلب شاهد حضور افرادی در زیرمجموعه سیستم مدیریتی سازمان سینمایی هستیم که هیچ سابقه روشن سینمایی ندارند و معلوم نیست به یکباره چطور و به کدامین وسیله در سینما صاحب منصب شده اند و برای دیگران تعیین تکلیف می کنند!

پورکیان خاطرنشان کرد: ما در سینمای ایران مدیری می خواهیم که زبان هنر و هنرمند را درک کند؛ فهم آن را داشته باشد که اگر من فیلمساز و سینماگر به او می گویم یک فیلم مانند فرزند من است به حرف بنده بخندد و بگوید «مگر فیلم هم جان دارد!»؛ این دست از مدیران هستند که سینمای ایران را به نابودی کشیده اند و باعث شده اند تا بخش عمده ای از اهالی سینما در بیکاری و بلاتکلیفی باشند! ما نیاز به حضور مدیرانی داریم که دردهای مان را بفهمند، درک مان کنند و با همدلی و همراهی سعی کنند اگر مشکلی هست برطرف شود نه اینکه مانع از کار و فعالیت مان شوند و راه را برای دیگرانی که به آن ها نزدیک هستند هموار کنند!

این سینماگر تأکید کرد: سوأل بنده این است که از میان این مدیرانی که اینک در زیرمجموعه مختلف سازمان سینمایی فعالیت می کنند و شخص رئیس سازمان سینمایی آن ها را به کار گمارده است چند نفر سابقه جدی سینمایی دارند؟ چند نفر از آن ها فیلمساز ماهر و یا تهیه کننده سینما هستند؟ چرا ما باید شاهد حضور این گونه مسئولان در سینمای کشور باشیم که اصولاً شناختی از فیلم و سینما ندارند و اصلاً برایشان فرق نمی کند که در سینما مدیر باشند و یا جای دیگر!

تهیه کننده فیلم سینمایی «دریا و ماهی پرنده» در خاتمه این گفتگو افزود: فکر نمی کنم حضور مدیری دغدغه مند و صاحب تفکر از بدنه همین سینما درخواست عجیب و نامعقولی باشد و من امیدوارم به جای حضور افرادی بی ربط به سینما شاهد حضور افرادی با ربط و مرتبط با سینمای کشور در سیستم مدیریتی باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.