شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲

روی آنتن شبکه افق ببینید

داستان زندگی سردار همدانی در مستند «بدهکار انقلاب»

روایت زندگی سردار همدانی در مستند «بدهکار انقلاب»

سینماپرس: مستند «بدهکار انقلاب» روایتی از زندگی سردار شهید حسین همدانی، یکشنبه ۱۵ مهر ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه افق می‌رود.

به گزارش سینماپرس، مستند «بدهکار انقلاب» درباره ویژگی های اخلاقی سردار شهید حسین همدانی از زبان دوستان و همکاران وی، یکشنبه ۱۵ مهر از شبکه افق پخش می شود.

۱۶ مهرماه سالروز شهادت سردار حسین همدانی یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و چهره ای تاثیرگذار در عملیات مستشاری نیروهای ایرانی در سوریه است؛ مردی که دوستان و همرزمانش خاطرات بسیاری از او به یاد دارند.

سردار حسین همدانی یکی از شهدای مدافع حرم است که مهرماه سال ۹۴ در اطراف شهر حلب در سوریه و حین مشاوره به نیروهای ارتش سوریه توسط نیروهای تروریست داعشی به فیض شهادت نائل آمد. او یکی از بنیانگذاران سپاه همدان و کردستان بود و از سال ۱۳۵۹ در جنگ ایران و عراق حضور داشت.

عملیات «بازی دراز» در جبهه کرمانشاه یکی از صحنه های ماندگار فرماندهی و حضور موثر شهید همدانی است، او البته زمانی هم عهده‌دار فرماندهی لشکر انصار الحسین همدان بود.

جانشینی قرارگاه امام حسین(ع) و مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران و فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران از دیگر مسئولیت های شهید همدانی به شمار می روند.

مستند «بدهکار انقلاب» به کارگردانی مرتضی یعقوبی و تهیه کنندگی محسن فجری درباره ویژگی های اخلاقی سردار همدانی از زبان دوستان و همکاران اوست و به ابعاد فرهنگی زندگی شهید مدافع حرم سردار سرلشکر پاسدار حاج حسین همدانی می‌پردازد و نگاه جدیدی به حمایت‌ها و ابعاد فرهنگی و هنری این شهید دارد.

«بدهکار انقلاب» یکشنبه ۱۵ مهر ساعت ۲۱ و تکرار آن ساعت های ۵:۳۰ و ۱۴ روز بعد از شبکه افق روی آنتن می رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.