شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۴

علی عسکری:

برای ساخت سریال تلویزیونی مشترک با ترکمنستان آماده‌ایم

 رییس سازمان صدا و سیما در دیدار با معاون رییس جمهور ترکمنستان

سینماپرس: رییس سازمان صدا و سیما در دیدار با معاون رییس جمهور ترکمنستان در امور فرهنگ و رسانه تاکید کرد :برای ساخت سریال های تلویزیونی مشترک آمادگی کامل داریم تا با محور مشترکات فرهنگی، تولیدات موثری داشته باشیم.

به گزارش سینماپرس، علی عسکری در دیدار خانم بهارگل عبدی‌وا به گنجینه اشتراکات فرهنگی دو کشور اشاره و تصریح کرد: چه شخصیت‌های بزرگی که ایرانی و ترکمن هم هستند مثل ابوسعید ابوالخیر که در ایران شهرت فراوان دارد و مقبره‌اش هم اینجاست یا مختوم قلی خان که یکی از استوانه‌های هویتی ترکمنستان است و اشعار او آوازه فراوانی دارد و بسیار عمیق و متعالی است اینها و صدها نمونه دیگر مثل اینها می‌توانند دست مایه کارهای فرهنگی و هنری مشترک بسیاری باشد.

رئیس رسانه ملی تولید فیلم‌های تلویزیونی، سینمایی و مستند را از دیگر راه‌های تقویت تعاملات فرهنگی دانست و تصریح کرد: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا تجارب خود در همه زمینه‌ها از فنی گرفته تا تولید فیلم و سریال را در اختیار کشور دوست و همسایه ترکمنستان قرار دهد.

وی افزود: ما می‌توانیم در دانشگاه صداوسیما هم برای نیروی انسانی شماره دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت برگزار کنیم تا نیروی متخصص در همه زمینه‌ها داشته باشید.

رئیس سازمان صداوسیما به جنگ رسانه‌ای نظام سلطه علیه فرهنگ منطقه اشاره و تاکید کرد: درست است که کار توسعه و تقویت اقتصاد مهم است اما مهم‌تر از آن در شرایط کنونی کار فرهنگی و رسانه‌ای خوب و موثر است که قطعا با همکاری‌های منطقه‌ای و از سوی کشورهای با فرهنگ مشترک به نتیجه خواهد رسید.

رئیس سازمان صداوسیما در پایان از تلاش‌های خانم عبدی‌وا برای برگزاری موفق پنجاه و پنجمین نشست اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه (ای بی یو ) قدردانی کرد.

معاون رییس جمهور ترکمنستان در امور فرهنگ و رسانه نیز در این دیدار با تشکر از پیشنهادات موثر علی عسکری گفت: ما در اینجا دانشکده فرهنگ و رسانه را داریم و می‌توانیم از میان دانشجویان، برگزیدگان را برای دوره‌های مختلف به دانشگاه صداوسیمای ایران اعزام کنیم و این پیشنهاد بسیار خوبی است.

خانم بهارگل عبدی‌وا همکاری تنگاتنگ با جمهوری اسلامی ایران در زمینه فرهنگ و رسانه را مهم توصیف کرد و افزود: باید هرچه زودتر همکاری‌های مشترک در این زمینه را آغاز کنیم و برنامه‌ریزی دقیقی برای ترتیبات آن داشته باشیم.

وی سابقه تاریخی همکاری‌های دو کشور را بسیار عمیق خواند و تاکید کرد: زمینه‌های همکاری بسیار است و ما باید از آنها به درستی استفاده کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.