یکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۳

گاف بزرگ دست اندرکاران «برنده باش» در برابر خبری جعلی

سایت آی‌ام دی بی

سینماپرس: ای کاش مدیران سازمان صداوسیما گوش شنوایی داشتند تا ملاحظاتی که دلسوزان و منتقدان بارها در مورد این مسابقه گوشزد نمودند را لحاظ میکردند تا شاهد اشتباهات فاحش از سوی یکی از شبکه‌های پر مخاطب رسانه ملی نباشیم

 این روزها مسابقه «برنده باش» با مجری‌گری محمدرضا گلزار در شبکه سوم سیما در حال پخش است، مسابقه‌ای که البته یک کپی تمام عیار از مسابقه مشهور امریکایی «میلیونر شو» است که عده‌ای برنامه‌ساز ایرانی با کمی تغییرات در دکور و چینش سوالات، آنرا مسابقه‌ای ایرانی با هدف ترویج کتابخوانی و بالابردن فرهنگ مطالعه عنوان می‌کنند. «برنده باش» که از همان آغاز پخش با حواشی فراوانی روبرو بود حالا در جدیدترین حرکت، استناد به خبری دروغ باعث شد که این مسابقه دوباره آماج انتقادات شود.

چندروز گذشته بود که صفحه رسمی محمدرضا گلزار در اینستاگرام در ادعایی عجیب نوشت که گلزار جزو خوشتیپ‌های تاریخ است و سند ادعایش هم صفحه‌ای در سایت معروف "آی‌ام دی بی" بود. این در حالی است که لیست برگرفته شده از آی‌ام دی بی توسط یک کاربر معمولی ساخته شده بود و اصولا فکت با ارزشی نداشت.

پخش کیک برای خبر دروغ در برنامه‌ای که هدفش ترویج کتابخوانی است!‌

در حالی که رسانه‌های سینمایی از نادرست بودن خبر قرار گرفتن رضا گلزار در فهرست جذاب‌ترین بازیگران تاریخ سینمای "imdb" نوشتند و فیک بودن این خبر برای همگان روشن شد، اما تهیه کننده مسابقه «برنده باش» برای این فهرست، کیک بزرگی را سفارش داد و در یکی از آیتم‌های برنامه مقابل دیدگان شرکت کنندگان و مخاطبان، برای موفقیت مجری برنامه اش جشن گرفت!

گرچه سکوت تهیه کنندگان «برنده باش» در قبال این گاف بزرگ در نوع خود جالب توجه است، اما سوال اصلی اینجاست درحالیکه شعار سازندگان این مسابقه اساسا توجه به فرهنگ مطالعه و ترویج کتابخوانی و بالابردن اطلاعات و آگاهی عمومی مردم است، چرا گردانندگان برنامه خودشان از آگاهی عمومی بی‌بهره‌اند و حاضر نیستند در مورد هر خبری که می‌شنوند کمی تحقیق و مطالعه کنند تا اینگونه مضحکه‌ی مخاطبان برنامه و کاربران فضای مجازی نشوند. درواقع خوب است سازندگان مسابقه برنده باش در قدم اول خودشان برای آگاهی بخشی، نسبت به تقویت فرهنگ مطالعه اهتمام ورزند و بعد شرکت کنندگان مسابقه را به این مهم ترغیب کنند!

البته انتقاد از «برنده باش» بارها در رسانه‌های گوناگون منتشر شده و در این نوشتار دیگر نمیخواهیم به آن بپردازیم، اماای کاش مدیران سازمان صداوسیما گوش شنوایی داشتند تا ملاحظاتی که دلسوزان و منتقدان در مورد این مسابقه گوشزد نمودند را لحاظ میکردند تا دیگر شاهد اینجور اشتباهات فاحش از سوی یکی از شبکه‌های پر مخاطب رسانه ملی نباشیم.

*جوان آنلاین

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.