دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵

پیشنهاد تاسیس «مرکز فیلم آسیا» در حاشیه بوسان

«مرکز فیلم آسیا» تشکیل می شود

سینماپرس: در حاشیه برگزاری جشنواره فیلم بوسان کشور کره جنوبی، انجمن فیلم این کشور پیشنهاد ایجاد سازمانی تحت عنوان «مرکز فیلم آسیا» متشکل از مسئولان سینمایی بلندپایه و وزرای فرهنگ کشورهای آسیایی را داده است.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، قرار است امروز دوشنبه ۸ اکتبر، انجمن فیلم کره جنوبی (KOFIC) از برنامه بلندپروازانه خود برای تاسیس «مرکز فیلم آسیا» پرده بردارد. پیش بینی می‌شود این مرکز جدید به عنوان مرجعی برای سیاستگذاری و گسترش صنعت فیلم منطقه عمل کند.

طرح پیشنهادی ایجاد این مرکز قرار است امروز در کنفرانسی به میزبانی انجمن فیلم کره در حاشیه جشنواره بین المللی فیلم بوسان برگزار شود. شرکای احتمالی مرکز فیلم آسیا، روسای انجمن های سینمایی و وزرای فرهنگ دیگر کشورهای آسیایی هستند که انتظار می رود امروز در این جلسه گرد هم جمع شوند.

انجمن فیلم کره تمایل دارد این تشکیلات جدید در بوسان کره جنوبی مستقر باشد و پیشنهاد شده است بودجه مالی آن از محل مالیات ۳ درصدی بر فروش بلیت های سینما تامین شود.

مغز متفکر پشت این ایده اوه سئوک گئون است که از اوایل سال جاری میلادی کنترل انجمن فیلم کره را به دست گرفته و همچنان جاه طلبی های خود را از زمانی که ریاست کمیسیون فیلم بوسان را بر عهده داشت دنبال می کند. در زمان صدارت سئوک گئون بر این کمیسیون و با تلاش های او بود که شبکه کمیسیون های فیلم های آسیایی (AFCNet) تشکیل شد و به عنوان مجموعه ای شامل سازمان های سینمایی نیمه دولتی کشورهای آسیایی پا گرفت.

بیست و سومین دوره جشنواره بین المللی فیلم بوسان از ۴ اکتبر (۱۲مهر) آغاز شده و تا ۱۳ اکتبر (۲۱مهر) ادامه خواهد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.