دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰

نتایج مسابقه نمایشنامه نویسی جشنواره تئاتر کودک اعلام شد

هیات داوران مسابقه نمایشنامه‌نویسی جشنواره‌ بین المللی تئاتر کودک و نوجوان

سینماپرس: هیات داوران مسابقه نمایشنامه‌نویسی جشنواره‌ بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، در مرحله نخست ۱۰ نمایشنامه را برای مرحله داوری ارزیابی نهایی اعلام کرد.

به گزارش سینماپرس، هیات داوران بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان متشکل از محمد چرمشیر، حمیدرضا نعیمی و بهرام جلالی پور در مرحله نخست ۱۰ نمایشنامه را برای مرحله داوری  ارزیابی نهایی اعلام کرد.

در بیانیه این هیات آمده است: هیات داوران مسابقه نمایشنامه نویسی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان پس از مطالعه و بررسیِ ۹۴ نمایشنامه‌ ارسال شده به این بخش، ضمن قدردانی از همه‌ درام‌نویسانِ شرکت کننده و تلاش ارزنده‌ آنان در خلق آثاری ارزشمند، ۱۰ اثر را برای مرحله‌ ارزیابی و داوری نهایی (پس از نشست با داوران و ارتقای کیفی نمایشنامه ها) معرفی کرد.

هیات داوران معتقد است از آنجا که نمایشنامه از مرحله‌ ایده و طرح تا پرداخت نهایی و سپس اجرا، راهی دشوار و پیچیده را  پشت سر خواهد گذاشت، لذا برای دستیابی به آثاری باشکوه، قطعاً مشورت، گفتگو، نقد و استفاده از تجارب یکدیگر می‌تواند در رسیدن به آن هدفِ غایی راهگشا باشد.

۱۰ نمایشنامه راه یافته به مرحله دوم ارزیابی و انتخاب به شرح زیر معرفی شده اند: نمایشنامه «شعله های خارک هیچگاه خاموش نمی شون» نوشته عقیل جماعتی از خارک، نمایشنامه «ترنج» نوشته افسانه زمانی و نسرین خنجری از تهران، نمایشنامه «کتاب خورها» نوشته عماد نصرآبادی از مشهد، نمایشنامه «فلی و فلامی» نوشته محمدباقر نباتی مقدم از تهران، نمایشنامه «لانتی موس» نوشته بهداد بلیغ فر از تهران، نمایشنامه «باید باهات حرف بزنم» نوشته سارا تقوی از تهران، نمایشنامه «تو دیگه کی هستی» نوشته محسن عظیمی پویا از اراک، نمایشنامه «شهر بی حساب، مردم خواب» نوشته حامد مهیمنی از خارک، نمایشنامه «ماه و ماهی» نوشته سمیرا سلیمانی فارسانی از فارسان- چهارمحال و بختیاری و نمایشنامه «مسیر خوشبختی» نوشته اسماعیل رحیمی سروش از لاهیجان.

نمایشنامه نویسان آثار منتخب تا مرحله نهایی ارزیابی و انتخاب فرصت دارند با بهره مندی از مشاوره استادان راهنما شامل محمد چرمشیر، حمیدرضا نعیمی و بهرام جلالی پور نسبت به ارتقای کیفی نمایشنامه های خود اقدام کنند.

در مرحله ارزیابی و داوری نهایی سه نمایشنامه برگزیده این بخش انتخاب و در مراسم اختتامیه جشنواره معرفی خواهند شد.

بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان از ۲۹ آبان تا ۴ آذر ماه ۱۳۹۷ در شهر تاریخی همدان برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.