دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰

با صدور بیانیه‌ای؛

سینماداران ایتالیایی نتفلیکس را تحریم کردند

تحریم فیلم های نتفلیکس

سینماپرس: در ادامه اختلافات بروز کرده بین کمپانی آمریکایی نتفلیکس و سینمای ایتالیا حول موضوع اکران فیلم ها، حال تعدادی از سینماداران این کشور اروپایی با صدور بیانیه ای تحریم نتفلیکس را اعلام کردند.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، کنسرسیوم «UniCi» با صدور بیانیه ای اعلام کرد که تا زمان تصویب قوانین جدید برای حمایت از توزیع کنندگان فیلم در ایتالیا از عرضه «Day and Date« (یا همان اکران سینمایی همزمان با پخش آنلاین) فیلم های تولیدی «نتفلیکس» خودداری می کند.

UniCi شبکه ای متحد از سینماداران مستقل ایتالیایی است که در مجموع ۱۵ درصد از سهم بازار فروش فیلم در ایتالیا را در اختیار دارند. آندریا مالوچلی رییس این تشکیلات در بیانیه شدیدالحنی خواستار وضع قوانین جدید بر کل صنعت فیلم ایتالیا و تضمین اکران های رسمی در این کشور شده است.

بحران بین سینماداران و پخش کنندگان ایتالیایی و نتفلیکس از زمان برگزاری هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم ونیز بالا گرفت؛ رویدادی که شاهد عرضه چندین فیلم تولیدی این کمپانی در بخش های مختلف بود.

این جریان کمی قبل از آن در جشنواره فیلم کن نیز اتفاق افتاده بود ولی مسئولان جشنواره نتوانستند در مقابل لابی قدرتمند سینماهای فرانسه مقاومت کنند. بنابر قوانین سینمایی فرانسه همه فیلم های حاضر در بخش رقابتی جشنواره فیلم کن می بایست در سینماهای آن کشور اکران شوند؛ امری که برخلاف سیاست های نتفلیکس است که سیستم آن بر مبنای عرضه آنلاین یا در نهایت اکران محدود و همزمان در سالن های سینماست. آن درگیری سرانجام به خروج فیلم های نتفلیکس از جشنواره کن منتهی شد ولی در ایتالیا این فیلم ها نه تنها اکران شد که حتی جایزه شیر طلایی را برای «Roma» ساخته آلفونسو کوارون تولید کمپانی نتفلیکس به ارمغان آورد.

اگرچه بلافاصله بعد از جشنواره ونیز فیلم «روی پوست من» درام پلیسی نتفلیکس به کارگردانی السیو چرمونینی در سینماهای ایتالیا اکران شد اما بسیاری از سینماداران با اعتراض به سودجویی نتفلیکس و عرضه همزمان آنلاین آن دست به اعتراض زده و پخش فیلم را تحریم کردند؛ امری که به استعفای اندریا اوچپینتی مدیر کمپانی «لاکی رد» که پخش سینمایی فیلم را بر عهده داشت از ریاست انجمن توزیع‌کنندگان سینمای ایتالیا «ANICA» منجر شد.

صنعت سینما در ایتالیا از سال گذشته و همزمان با افزایش دانلودهای غیرقانونی روندی نزولی در پیش گرفته و حال دست اندرکاران معتقدند ورود این ابرکمپانی آمریکایی و اکران های آنلاین همزمان، بیش از پیش به این صنعت لطمه وارد می کنند.

بیانیه UniCi در ادامه به طور جد از وزارت فرهنگ ایتالیا خواستار شفاف سازی کانال های توزیع فیلم و روندهای اکران سینمایی در آن کشور شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.