سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۳

بازگشت ناصر شفق به سینما با «پاییز»

ناصر شفق در نشست خبری دومین جشنواره گزارش یک نگرانی

خبرگزاری مهر: ناصر شفق تهیه‌کننده سینمای ایران پس از سال‌ها دوری از فعالیت‌های سینمایی، از فعال شدن مجدد دفتر فیلمسازی «آلالیا» و پیگیری برای تولید فیلم «پاییز» خبر داد.

ناصر شفق تهیه‌کننده سینما که از نیمه دوم دهه ۸۰ به‌واسطه حضور در عرصه ورزش و سیاست تا حدودی از فعالیت‌های سینمایی فاصله گرفته بود درباره تازه‌ترین فعالیت‌های خود گفت: از زمان ساخت فیلم «تقاطع» در سال ۸۴ و بعد از آن به واسطه حضور در باشگاه تراکتورسازی، فعالیت‌های دفتر سینمایی «آلالیا» تقریبا متوقف شده بود ولی در حال حاضر به‌دنبال فعال‌سازی مجدد این دفتر هستم و می‌خواهم به حوزه سینما و فیلمسازی بازگردم.

وی همچنین به پروژه سینمایی «پاییز» که پروانه ساخت اولیه آن در سال ۸۵ صادر شده بود اما هنوز به تولید نرسیده هم بیان کرد: پروژه‌ای که قصد داریم در دفتر «آلالیا» تولید آن را از سر بگیریم همین فیلم «پاییز» است که برای تمدید پروانه ساخت آن اقدام کرده‌ایم و در صورت طی مراحل اداری درآینده نزدیک آن را کلید خواهیم زد.

شفق درباره فضای داستانی این فیلم توضیح داد: فیلمنامه «پاییز» درباره ۲ برادر است که یکی از آن‌ها در ایام دفاع مقدس مفقودالاثر شده و برادر دیگر در پیچ و خم زندگی روزمره عاشق دختری کرد از اهل تسنن شده است؛ دختری که حافظ قرآن است و حضورش در زندگی این مرد تاثیر می‌گذارد.

تهیه کننده فیلم «تقاطع» ساخته ابوالحسن داودی با اشاره به اینکه در شرایط پرالتهاب امروز جامعه نیاز به کارهای فرهنگی بیش از گذشته است، ادامه داد: بازگشتم به حوزه فیلمسازی و کار فرهنگی از این زاویه است و به نظرم توجه به تولیدات فرهنگی اعم از کتاب، روزنامه، تئاتر و سینما موجب شادمانی بیشتر جامعه می‌شود و باید در حد توان در این عرصه فعال‌تر باشیم.

شفق که علاوه‌بر تهیه‌کنندگی قصد دارد «پاییز» را کارگردانی کند، در پایان تاکید کرد: در صورت سرعت بیشتر فرآیند کارهای اداری در ارشاد برای تمدید پروانه فعالیت دفتر آلالیا و تمدید پروانه ساخت فیلم «پاییز» احتمال رسیدن این فیلم به جشنواره ملی فیلم فجر هم وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.