شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸

فراوانی گزینه های غیرمتخصص و منفعل برای تصدی ریاست سازمان سینمایی/ لزوم یادآوری راهبردهای سینمایی وزارت ارشاد به آقای وزیر!

ایوبی-شفیعی-حیدری خلیلی-ابطحی

سینماپرس: با قطعی شدن رفتن محمدمهدی حیدریان از سازمان سینمایی، همچنان اسامی افراد غیرمتخصص برای این مسند مهم شنیده می شود، افرادی که مطرح شدن نام آنها یادآور دوران مدیریت نابخردانه ایوبی در سینماست.

به گزارش سینماپرس پس از آنکه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد در حال حاضر ۴ تن از مدیران این وزارتخانه مشمول قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان می شوند که پیش از موعد مقرر، نسبت  به جایگزین شدن افراد جدید اقدام خواهد شد، موضوع رفتن محمدمهدی حیدریان از سازمان سینمایی که پیش از این گمانه زنی شده بود قطعی شد.

در ادامه نیز انتشار اخبار متعدد و گمانه زنی های متفاوت در مورد جایگزین حیدریان در مسند ریاست سازمان سینمایی جدی تر شد و در این میان مطرح شدن برخی اسامی که شناخت لازم هنری و سینمایی ندارند باعث بوجود آمدن این نگرانی می شود که با انتخابی ناآگاهانه شرایط سینما به دوران اسفبار مدیریت یک مدیر ناآشنا با سینما همچون ایوبی بازگردد. شرایطی که مدیریت منفعل سینما بیشتر از آنکه به فکر حل مشکلات متعدد صنفی، معیشتی و ساختاری سینما باشد، همچون مردم عادی متمایل به شعرخوانی و گرفتن عکس سلفی با برخی سینماگران چهره بود. اتفاقی که باعث فروکاست سینما به شکل و شمایل مبتذل و هنجارشکن امروز گردید.

در این میان نیز شنیدن اسامی همچون مهدی شفیعی که هم اکنون  معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی ایرناست و یا سیدمصطفی ابطحی با سابقه ریاست دانشگاه آزاد زنجان و یا حتی افرادی همانند حیدری خلیلی با سابقه مدیریت امور مالی و اداری نیز همگی می تواند مؤید این مطلب باشد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ترجیح می دهد با سینما بدون راهبرد برخورد کند که نتیجه آن گماردن افراد ناآشنا و سلفی بگیر در مسند مدیریت سینما خواهد بود و در ادامه این فرآیند روز به روز وضعیت ابتذال در سینما بدتر خواهد شد و شرایط از ولنگاری فرهنگی امروز نیز پا را فراتر خواهد نهاد.

در همین راستا است که باید به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآوری نمود که «برنامه پیشنهادی ایشان به مجلس نباید بایگانی شود» و همانطور که در روزهای آغازین وزارت عنوان کرده بودند «نگاه ما در برنامه‌های ارائه شده به مجلس در سه هدف تبیین شده است؛ ابتدا صیانت و تعالی هویت و سبک زندگی اسلامی ایرانی را مدنظر قرار داده‌ایم، سپس موضوع حمایت و تقویت تولیدات مصارف فرهنگی و همچنین موضوع چشم‌انداز و دیپلماسی فرهنگی جزء سه محور اساسی برنامه ما بوده است»، لازم است امروز نیز در همین راستا به سینما نگاهی راهبردی داشته باشند.

نظرات

  • علی ۱۳۹۷/۰۷/۲۲ - ۰۹:۳۶
    3 0
    متاسفانه سازمان سینمایی در اوضاع واحوال بدی به سر می برد اقای حیدریان که گویا باهمه قهر است با چنان فخری وارد سازمان می شود ومی رود که انگار نعوذبالله جای خدا نشسته وعملکرد سارین هم که معلوم است پسوند وپیشوند وبدون این دو که با حیدر شروع می شود خوبخود برای سینما وسینماگران وبه نظر حتی برای خود کارکنان سازمان که متاسفانه هیچ نقشی در انتخاب مدیران خود ندارند حساسیت زاست اقای وزیر سینما وسینما گران پیش کش حدالاقل فکری به حال کارکنان آنجا کن که افسردگی نگیرند چون با این انتخابها آنها دچار بی انگیزگی می شوند
  • * ۱۳۹۷/۰۷/۲۲ - ۱۹:۴۷
    0 1
    هر جند که وقت گذاشتن و نظر نوشتن برای گروهک فشار سینماپرس وقت تلف کردن است و آب در هاون کوبیدن ولی بگذار این یک نکته را بگویم که بنا بر قول حضرت شمس: «چون گفتنی باشد و همه عالم از ریشم درآویزد مگر که نگویم این سخن بدان کس رسد که من خواسته باشم هرچند بعد هزار سال » جناب مدیر مسئول مسلمان نمای محترم .هرچیز اندازه ای دارد حتی تهمت و تخریب و زیرآب زنی و ... که از قدیم گفته اند اندازه نگهدار که اندازه نکوست.نقد و انتقاد به عملکرد مدیران اگر منصفانه باشد و به ترازویی با سنجه های مشخص سنجیده شود البته که اشکال ندارد. ولی رویه شما چیز دیگریست یرادر.تامل میکردم که چرا حجت الله ایوبی از نظر شما شر مطلق است و چرا همیشه دنبال دستاویزی ولو غیر مرتبط میگردید تا پایش را وسط کشیده و بکوبید و لگدمال کنید و ... در همین خبر که مربوط به گزینه های جدید ریاست سازمان سینمایی است عکس ایوبی را با ماری برگردن انداخته اید و ... نواختنی دوباره با واژه هایی اهانت آمیز و ... این همه بر طبل ایوبی ستیزی کوبیدن شما را حتما علتی است. احتمالا شما و برخی دوستان شما گزیده شده اید و احتمالا توسط همان ماری که برگردن ایوبی انداخته اید. طبیعی هم هست. سازمان سینمایی سوراخهایی باز داشت و دستهایی بر آنها دراز.برخی از آن سوراخها گرفته شد که البته جناب حیدریان آنها را گشود و گشاده تر هم کرد و شاید بدین جهت است که ایشان مصونیتی تامل برانگیز در برابر تیرهای زهرآلود شما دارد.تامل برانگیز از این جهت عرض کردم که هرچه باشد حیدریان اصلاح طلب است و از جناح مقابل شما لیکن خاستگاه ایوبی جناح اصولگرایی است هرچند عملش اصلاح گرانه باشد. به عملکرد ایوبی حتما انتقاداتی وارد است و حتما اشتباهاتی هم در طول مدیریت خود بر سینما داشته است که احتمالا زمانی خودش لب به سخن خواهد گشود. ولی دستاوردهایش از بازگشایی خانه سینما (که صد البته یکی از علل ایوبی ستیزی شما همین است چرا که شما آن خانه را بسته دوست داشتید) گرفته تا دیجیتالی کردن سینما و جهش در فروش و رونق سینما سازی و افزایش حضور جهانی و بها دادن به جوانان و . و . و برادر گرامی کمی انصاف داشته باشیم و دیگی که برای ما نمی جوشد را بگذاریم تا برای جامعه بجوشد که نفع ما هم در آن است.
    پاسخ سایت: مخاطب محترم/ این مطلب عنوان می کند که می بایست مدیر سینما با این عرصه آشنا باشد و گرنه ممکن است فردی بیاید و خانه سینما را بازگشایی نماید ولی نه تنها مشکل غیرقانونی بودن آن را حل نکرده و نتوانسته صنوف ذیل آن را نیز قانونی کند بلکه فرآیند قانونی شدن صنوف سینمایی و خانه سینما را نیز مختل نموده است. این دستاورد یک مدیر نیست و نمی تواند مزیتی برای سینما باشد. لطفا در این زمینه به نظرات اهالی بدنه سینما مراجعه نمایید.
  • مهیار ۱۳۹۷/۰۷/۲۳ - ۱۵:۰۴
    1 0
    آنطور که مشخص است بعضی از اسامی فوق الذکر صرفا در جهت تثبیت موقعیت فعلی خود در سازمان مطرح شده اند چون مطمئنا با هیچ معیاری در حد و قواره ریاست سازمان سینمایی نیستند سابقه آنها هم کاملا روشن است سعی می‌کنند با قرار دادن نام خود در کنار گزینه‌های ذکرشده و القای غلط به رسانه‌ها، برای خود رزومه بسازند. ایشان در دوره های رفت و برگشتی خود از سینمایی به هنری و بالعکس آنهم با واسطه قراردادن دیگران و با سیستم زیرآب زنی و جمع نمودن هم ولایتی ها در اطراف خود و حذف افراد با سابقه در سازمان سابقه خود را نشان داده اند و همه اهالی سازمان ایشان را می شناسند و بقولی می دانند این کاره نیستند شما در همان کار اداری و مالی هم ماندید و مشاور گرفتید در حالی که رئیس سازمان سینمایی باید از نظر مطالعات سینمایی، از تجربه و پختگی کافی برخوردار باشد و همچنین در حوزه سینما مسبوق به سابقه باشد نه اینکه با مسئول سالنهای سینما سلام علیک داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.