شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۰

برنامه «ثریا» درباره آسیب‌های اجتماعی مستند می‌سازد

برنامه ثریا

سینماپرس: مجری و تهیه‌کننده برنامه «ثریا» از تولید مستندهای جدید با موضوعاتی چون ظرفیت‌های اقتصادی مناطق محروم و آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

محسن مقصودی بیان کرد: برنامه ثریا طبق روال همیشگی، چهارشنبه شب‌ها از شبکه اول سیما روی آنتن می‌رود و مجموعه مستندهایی را هم تولید می‌کند که در شبکه‌های مختلف سیما پخش می‌شود.


وی گفت: یکی از موضوعاتی که ساخت مستندهایی درباره آن را در دستور کار داریم، همسایه‌های کشورمان است. اخیرا مجموعه مستندی درباره ظرفیت‌های مغفول مانده عراق در زمینه‌های فرهنگی و اقتصادی را تولید کردیم که پخش شد. همچنین مجموعه مستندی را درباره روسیه تولید کردیم که به زودی پخش می‌شود. درباره سایر همسایه‌های ایران و ظرفیت‌های آنها نیز مستندهایی تولید خواهد شد.


مقصودی، از تولید مستندی درباره مناطق محروم خبر داد و گفت: این مستند درباره ظرفیت‌ها و اقتصاد درون‌زا در حال تولید است که در آینده نزدیک روی آنتن خواهد رفت.


تهیه‌کننده «ثریا» همچنین ساخت مستندی درباره آسیب‌های اجتماعی را دیگر فعالیت این برنامه دانست و توضیح داد: این مستند که تا یکی دو هفته دیگر پخش خواهد شد، به مسائلی چون فقر و اعتیاد در برخی محله‌های جنوب تهران می‌پردازد. البته فضایی توأم با بیم و امید در این مستند جریان دارد، چون در کنار آسیب‌ها، به تلاش‌های گروه‌های جهادی و اقدامات مثبت آنها در جهت رفع این آسیب‌ها هم توجه شده است.


وی افزود: دو قسمت دیگر مستند با محوریت روحانیت انقلابی در مقابل روحانیت ‌اشرافی و غیرمردمی در دست تولید داریم که به تلاش‌های برخی از روحانیون جوان و حضور آنها در مناطق محروم برای یاری رساندن به محرومان خواهد پرداخت.


مجری برنامه «ثریا» ضمن تشکر از حمایت‌های مدیران صداوسیما از این برنامه علی‌رغم فشارها، گفت: استکبار جهانی طرح‌های زیادی برای مقابله با ملت ایران و مهار انقلاب اسلامی دارد که لازم است رسانه‌ها درباره آنها اطلاع‌رسانی و روشنگری کنند تا‌ اشتباهی که در برابر «برجام» اتفاق افتاد تکرار نشود. تمام تلاش برنامه «ثریا» هم این است که در جهت شعار این برنامه یعنی دیده‌بانی برای پیشرفت ایران، در قالب بحث‌های علمی و منطقی در این زمینه روشنگری کنیم.

*کیهان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.