دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۹

توقف اکران «سوفی و دیوانه» در روزگار جولان فیلم‌های تلخ

سوفی و دیوانه

جوان آنلاین: این روندی که در حذف فیلم‌های متفاوت در سینماها پیش گرفته شده، از سوی سینماداران به دولت، صنف و منتقدان تحمیل شده است.

فیلم سوفی و دیوانه به کارگردانی مهدی کرمپور بعد از دو هفته نمایش، اکرانش متوقف شد. این موضوع سبب شد تا کارگردان این اثر که از توقف اکران فیلمش عصبانی شده در گفت وگویی مواضع تندی اتخاذ کند. کرم‌پور در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام نیز نسبت به آنچه وی آن را «تنبیه و نقره داغ‌کردن» افراد بر مبنای یک «پروتکل» مخفی می‌داند، واکنش نشان داده است. وی در بخشی از متن این پست اینستاگرامی با هجمه علیه برخی نهادها و ارگان‌ها می‌نویسد: «درست در شرایطی که طبق آمار فروش سوفی و دیوانه در هفته دوم دو برابر هفته اول بود و بدیهی است که این گونه فیلم‌ها مخاطبانشان را در طول زمان پیدا می کنند... در یک اقدام بی سابقه و تنها بعد از دو هفته توسط کارگروه اکران از سرگروه پایین کشیده می شود!

هیچ کس حق ندارد میزانسن همسانی که ظاهراً تهیه‌کنندگان، سینماداران، منتقدان و دولت در به وجود آمدن و رشد آن به یک توافق رسانده را مخدوش کند... هیچ کس حق ندارد خلاف پروتکل آینه دق شود وگرنه تنبیه و نقره‌داغ خواهد شد! پول های کثیف از همه طرف وارد شده و مسئولان و رسانه‌ها به سهو یا به عمد رویشان را آن طرف می‌کنند... می‌خواهند تا سلیقه عمومی اینچنین ساخته شود و گروه‌های مرجع و ملجأ را به مطرب یا تلخک های سر به راه تقلیل دهند. سینما و تئاتر و موسیقی و تجسمی هم ندارد... چشم‌پوشی از موفقیت های مالی و صله و جایزه سخت‌تر!...»

صرف‌نظر از برخی جملات کرم پور که سعی دارد با حمله به برخی دوستان دولتی و هم صنفی‌اش، خودش را شخص مستقلی نشان دهد باید گفت که فیلم سوفی و دیوانه نسبت به آثار نازل و کمدی‌های مبتذل و سرشار از شوخی‌های جنسی که در حال اکران هستند، فیلم سالم تری برای مخاطب است. این اثر کرم پور شناسه‌های آثار قبلی وی را ندارد و از روی انصاف باید گفت که توقف اکران فیلمی مثل سوفی و دیوانه ظلم مضاعفی بر مخاطب، سینما و سینماگران است. چه اینکه در روزگار گرداب آثار سیاه‌نمایانه و کمدی‌های مبتذل و نازل، سوفی و دیوانه حکم لنگه کفش در بیابان را برای سینما دارد.

کارگردان و تهیه‌کننده فیلم سینمایی «سوفی و دیوانه» طی پیامی اعلام کرد که با توجه به شرایط فعلی کشور تا پایان اکران این اثر در تمامی روزها و سانس‌ها، بلیت‌های این فیلم به‌صورت نیم‌بها فروخته خواهد شد.

مهدی کرم‌پور در اولین روز اکران آخرین ساخته خود اعلام کرده بود که همه نمایش‌های سوفی و دیوانه نیم‌بها باشد! میهنم در شرایط ویژه تحریم و مردمان‌مان گرفتار آمده در بحران اقتصادی‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.