دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۶

یک کارشناس رسانه مطرح کرد:

ایجاد شبهه و توطئه با تیتر «مرگ مشکوک» توسط معاندان

حسین سلطان محمدی

سینماپرس: یک کارشناس معتقد است که انتشار اخبار پی‌درپی با تیتر «مرگ مشکوک» چهره‌های شاخص یا مشهور، سرخط جریان‌های معاند برای ایجاد یأس و رواج شبهه در جامعه است.

طی سال‌های اخیر، متعاقب درگذشت یک چهره شاخص و مشهور، به ویژه در عرصه هنر، برخی از رسانه‌های غیررسمی در فضای مجازی، مدعی«مرگ مشکوک» آن شخصیت می‌شوند. حتی برخی از این کانال‌های خبری معاند، اتفاق اخیر درگذشت یکی از مجری‌های قدیمی صداوسیما را با تیتر مرگ مشکوک پوشش دادند.

حسین سلطان محمدی، کارشناس رسانه درباره این نوع خبرسازی‌ها گفت: رهبر انقلاب در سخنرانی اخیرشان در ورزشگاه آزادی، درباره ایجاد یأس در جامعه هشدار دادند و فرمودند کسانی که یاس آفرینند، کار دشمن را انجام می‌دهند. یکی از ترفندهای جریان‌های معاند برای ایجاد یأس‌آفرینی در جامعه این است که وانمود می‌کنند که همه اتفاقات، حاصل و نتیجه یک نوع تئوری توطئه است. آنها در فضای مجازی یک مسیر تخریبی را در پیش گرفته‌اند که یکی از عواقب آن، مشکوک معرفی کردن مرگ چهره‌های معروف است.

وی درباره عواقب این نوع خبرسازی‌ها اظهار داشت: معمولا نشر دهندگان چنین اخباری در فضای مجازی سر خط اول را ایجاد می‌کنند اما چون ارتباط آنها یک سویه است و امکان دسترسی به آنها وجود ندارد، نمی‌توان از آنها دلیل و مدرک خواست. وقتی جریان ارتباط توسط مجموعه‌ای از رسانه‌ها در فضای مجازی یک طرفه است و شبهه می‌اندازند و نمی‌توان آنها را مورد بازخواست قرار داد که اسناد یا دلایل خود را ارائه دهند، رفته رفته و ناخواسته، ذهنیت مردم نسبت به این گونه اتفاقات حساس می‌شود و درحالت تشکیک باقی می‌مانند.

*کیهان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.