چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸

«تاریکی» در ۲ جشنواره خارجی

فیلم کوتاه «تاریکی»

سینماپرس: فیلم کوتاه «تاریکی» ساخته سعید جعفریان به جشنواره «کورک» ایرلند و «مد فیلم» ایتالیا را یافت.

به گزارش سینماپرس، فیلم کوتاه «تاریکی» به کارگردانی سعید جعفریان بعد از حضور در جشنواره‌های معتبری چون هفتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم کن، چهل و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو، بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی سنت لوئیس، سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه اوپسالا و بیست و ششمین دوره جشنواره Vila do Conde در تازه‌ترین حضورهای بین‌المللی خود به بخش مسابقه شصت و دومین دوره جشنواره فیلم «کورک» ایرلند و بیست و چهارمین دوره جشنواره «مدفیلم» ایتالیا راه یافت.

جشنواره کورک ایرلند از قدیمی‌ترین جشنواره‌های فیلم اروپا به شمار می‌رود و جزو جشنواره‌های مورد تایید آکادمی اسکار و بفتا نیز هست. این جشنواره هر ساله به صورت میانگین ۲۰۰ فیلم از فیلمسازان سراسر جهان را به نمایش می‌گذارد. این جشنواره از تاریخ ۹ تا ۱۸ نوامبر برگزار خواهد شد.

جشنواره مد فیلم ایتالیا نیز که امسال بیست و چهارمین دوره آن برگزار خواهد شد از جمله جشنواره‌های معتبر فیلم در ایتالیا ست که سال گذشته جایزه «جایزه جهان آزاد برای فیلمسازان دانشجو» خود را به فیلم کوتاه «حیوان» به کارگردانی بهمن و بهرام ارک اهدا کرده بود. جشنواره مد فیلم نیز از تاریخ ۹ تا ۱۸ نوامبر در شهر رم برگزار خواهد شد.

فیلم کوتاه «تاریکی» در هر دوی این رویدادها به عنوان تنها نماینده ایران حضور خواهد داشت.

دیگر عوامل فیلم کوتاه «تاریکی» عبارتند از کارگردان: سعید جعفریان، تهیه‌کننده: رامبد جوان، فیلم‌نامه: فاطمه عبدلی و سعید جعفریان، مدیر فیلم‌برداری: مسعود امینی تیرانی، بازیگران: مهسا علافر و بانیپال شومون، طراح صحنه و لباس: فاطمه عبدلی، تدوین: عماد خدابخش، مدیر تولید: امیر جمشیدی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: حسن کلاهی، دستیار کارگردان: طاها قدسی، طراحی و ترکیب صدا: حسین قورچیان، صدابردار: مهران بهروزی‌نیا، گریم: پدرام زرگر، اصلاح رنگ و نور: محسن خیرآبادی، طراح نشان‌نوشته و پوستر: بهزاد متبحری، عکاس: علی بیات. پخش بین‌المللی: فیدان.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.