چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۳

به زبان انگلیسی؛

ساخت سریال پر هزینه «خون» در اردن

سریال «خون»

سینماپرس: سریال جنایی «خون» به عنوان اولین سریال انگلیسی زبان خاورمیانه با هزینه تولید بالا توسط هانی ابواسعد، کارگردان هلندی-فلسطینی ساخته می شود.

به گزارش سینماپرس به نقل ورایتی، هانی ابواسعد کارگردان هلندی-فلسطینی سریال درام جنایی به نام «خون» را در امان پایتخت اردن فیلمبرداری می کند.

«خون» اولین سریال پرخرج و بزرگی است که به زبان انگلیسی و با استفاده از بازیگران بومی در منطقه خاورمیانه تولید و در بازار جهانی پخش خواهد شد. سریال، داستان سه دوست دوران کودکی را روایت می کند که در یک راز قدیمی مشترک هستند. این سه نفر که حالا در آستانه ۳۰ سالگی هستند یک کارآگاه پلیس، یک وکیل و یک مجرم شده اند و قصه را از زاویه دید تعقیب و گریزهای پلیسی در خیابان های امان، دفتر شیک وکیل و سلول فرد مجرم در زندان پیش می برند.

این اولین کار تلویزیونی ابواسعد محسوب می شود. آخرین اثر او فیلم رمانتیک و ماجراجویی «کوه میان ما»(۲۰۱۷) با بازی ادریس البا و کیت وینسلت بود که از سوی فاکس قرن بیستم در ایالات متحده آمریکا منتشر شد. او پیش از این دو فیلم «اینک بهشت»(۲۰۰۵) و «عمر»(۲۰۱۳) را ساخته است که هر دو به نمایندگی از فلسطین به فهرست کوتاه اسکار غیرانگلیسی زبان راه یافتند. البته «اینک بهشت» برنده جایزه بهترین فیلم خارجی گلدن گلوب و «عمر» برنده جایزه ویژه هیات داوران بخش نوعی نگاه جشنواره کن نیز شده اند.

فیلمنامه «خون» برعهده نیاز وتاد فیلمنامه نویس عرب آمریکایی است که پیش از این نگارش فیلمنامه «یونایتد»(۲۰۱۲)، اولین فیلم عرب زبان کمپانی دیزنی را بر عهده داشته است.

تولید این سریال ۸ قسمتی در سال ۲۰۱۹ آغاز می شود و این بدین معناست که تاریخ پخش «خون» احتمالا سال ۲۰۲۰ خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.