چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۹

اکران مستند «اومبرتو مائورو» در «سینماحقیقت»

 فیلم مستند «اومبرتو مائورو»

سینماپرس: یکی از آثار خارجی که در بخش مستند-پرتره جشنواره سینما حقیقت به نمایش در می آید، مستند زندگی اومبرتو مائورو، فیلمساز پیشرو برزیلی است که توسط برادرزاده وی ساخته شده است.

به گزارش سینماپرس، فیلم مستند «اومبرتو مائورو» که محصول سال ۲۰۱۸ کشور برزیل است، زندگی اومبرتو مائورو را که پیشگام سینمای برزیل و آمریکای لاتین بوده است از طریق فیلم‌هایش روایت می‌کند.

این مستند که در واقع بزرگداشت اومبرتو مائورو است، توسط برادرزاده‌اش آندره دی‌مائورو کارگردانی شده است و در بخش کلاسیک جشنواره ونیز هم به نمایش درآمده است.

اومبرتو مائورو در فاصله سال‌های ۱۹۲۵ تا ۱۹۵۲ بیش از ۱۵ فیلم سینمایی را کارگردانی کرد. او با دومین فیلم خود «گنجینه‌های از دست رفته» برنده جایزه فیلم سال برزیل در سال ۱۹۲۷ شد.

ساخت فیلم Brasa Dormida در سال ۱۹۲۹ هم موفقیت مائورو را به عنوان یک کارگردان پیشرو برزیل تثبیت کرد.

او در سال ۱۹۳۶ به مؤسسه ملی سینمای آموزشی INCE ملحق شد که در آن زمان اداره دولتی فیلم‌های آموزشی و تبلیغاتی برزیل بود. وی در این مؤسسه صدها فیلم مستند را تهیه و کارگردانی کرد.

آخرین فیلم اومبرتو مائورو هم یک مستند با عنوان Carro de Bois بود که پس از ۲۲ سال دوری از سینما، در سال ۱۹۷۴ کارگردانی کرد.

وی در سال ۱۹۸۳ در زادگاهش ولتا گرانده برزیل درگذشت.

دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» طی روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۷ به دبیری سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد در شهر تهران برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.