چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۵

در یک نشست مطرح شد؛

معاونت هنری و فرهنگستان هنر کارگروه همکاری تشکیل دادند

نشست مشترک معاونت امور هنری و فرهنگستان هنر

سینماپرس: کارگروه مشترک همکاری معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرهنگستان هنر تشکیل می شود.

به گزارش سینماپرس، نشست مشترک معاونت امور هنری و فرهنگستان هنر با حضور سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری، مدیران و مشاوران وی و علیرضا اسماعیلی سرپرست فرهنگستان هنر و مدیران فرهنگستان، عصر سه شنبه ۲۴ مهر ماه در معاونت امور هنری برگزار شد.

در این نشست به منظور تعامل و همکاری معاونت امور هنری و فرهنگستان هنر، مقرر شد کارگروه مشترکی تشکیل شود.

سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری در این نشست با تأکید بر توجه به جغرافیای هنر و جغرافیای انسانی هنر، گفت: ضرورت دارد که نهادهای گوناگون بخش های اجرایی، آموزشی و پژوهشی هنر در تعامل و ارتباط با یکدیگر فعالیت کنند و امیدواریم در آینده پیش رو، با همکاری معاونت امور هنری و فرهنگستان هنر، قدم های موثری برای هنر برداریم و با هم افزایی، امور هنر را پیش ببریم.

حسینی ادامه داد: فرهنگستان هنر حدود ۲۰ سال تجربه و سابقه دارد و فراز و فرودهایی نیز داشته است که در این دوره، فرصت تجدید تعامل و همکاری فرهنگستان هنر و معاونت امور هنری فراهم شده است.

علیرضا اسماعیلی سرپرست فرهنگستان هنر در این نشست بیان کرد: فرهنگستان هنر بر اساس اساسنامه در حوزه سیاستگذاری، پالایش و آسیب شناسی آموزش و پژوهش گام برمی دارد. البته در دوره ای به این اهداف و وظیفه، چندان توجه نشده است و امیدواریم با تشکیل گروه های تخصصی بتوانیم این وظایف و اهداف را دنبال کنیم. در حوزه هنر، ضرورت دارد نهادها با یکدیگر هم افزایی و همکاری کنند و زمینه همکاری بین فرهنگستان هنر و معاونت امور هنری فراهم است.

در این جلسه، طرح گفتگوی دیروز و امروز (هنر) از طرح های معاونت امور هنری ارایه شد و مقرر شد این طرح با همکاری فرهنگستان هنر اجرا شود.

مدیران و مشاوران معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران فرهنگستان هنر در این نشست نظرات خود را درباره حوزه های همکاری بیان کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.