شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

«خاتون» در اندام حرفه ­ای تئاتر کشور ظاهر شده است

حسین مسافر آستانه

سینماپرس: حسین مسافرآستانه کارشناس فرهنگی و مدیر مجموعه ایرانشهر همزمان با اجرای نمایش «خاتون» در تالار اصلی تئاتر شهر اظهار داشت: نمایش «خاتون» به کارگردانی حسین عالم بخش از جمله نمایش­ های مذهبی است که در اندام حرفه­ ای خود را ظاهر کرده است.

حسین مسافرآستانه مدیر مجموعه تئاتر ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس گفت: در طول گذر این چند دهه از عمر انقلاب اسلامی شاهد شکوفایی هنرهای نمایشی خصوصاً تئاتر بودیم و امروز هنر تئاتر مورد استقبال و توجه ویژه نسل جوان و ملت عزیز ماست.

وی افزود: نمایش «خاتون» از جمله نمایش­های مذهبی است که خوشبختانه در اندام حرفه­ ای خود را ظاهر کرده است؛ جای نمایش ­های مذهبی که بتواند هم در مکان­ های حرفه ­ای مانند تئاترشهر و هم کیفیت بالا در سطح حرفه ای باشد کم است که امیدوارم نمایش «خاتون» بتواند راه بسیاری از نمایش­ های دیگر را باز کند.

 به گفته این مدیر تئاتری، «خاتون» نمایشی تأثیرگذار بوده که انسان را به حال و هوای خرابه شام و روضه حضرت رقیه (س) می­ برد و این تلاشی است که از سالیان گذشته توسط عده قلیلی از هنرمندان صورت گرفته و حسین عالم­بخش از جمله کارگردانان موفق این هنر بوده است.

گفتنی است؛ بازیگران «خاتون» به ترتیب حروف الفبا شامل کریم اکبری مبارکه، علی برجی، سیروس اسنقی، بهار ارجمند، عطیه غبیشاوی، کیمیا ملائی و میلاد محمدزاده است که در این نمایش ایفای نقش می کنند و قرار است روایتگر وقایعی از خرابه شام باشند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: خرابه معروف شام در کنار قصر سبز یزید، مدتی از رفتن اسرا از شهر می‌گذرد و مسئولین حکومتی برای خرید آن خرابه به نزد «آسیه» پیرزن صاحب ویرانه می‌آیند. «آریحا» دختر کوچک نصرانی که یتیم است و نزد عمویش «یوحنا» که تاجر جوانی است به آنجا رفت و آمد دارد و با همبازی خود در حجره‌ای مشغول بازی است. مأمورین حکومت در هنگام حضور در خرابه با «حمیده» یکی از غساله‌های شهر که همدم «آسیه» است و «یوحنا» برخورد می­کنند و ...

نمایش «خاتون» روایتی از وقایع خرابه شام و شهادت حضرت رقیه (س) به نویسندگی و کارگردانی حسین عالم­بخش از ۲۲ مهر تا ۱۴ آبان ماه در مجموعه تئاترشهر به صحنه می‌رود.  

نظرات

  • مهدی ۱۳۹۷/۰۷/۲۹ - ۱۰:۲۶
    0 0
    سلام متاسفانه مشکل بزرگ سینمای کشور اینست که اکثر هنر پیشه ها با پارتی وزدوبند انتخاب میشوند

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.