شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴

اسکورسیزی از دست پادشاه اسپانیا جایزه گرفت

مارتین اسکورسیزی

سینماپرس: جایزه بخش هنر بنیاد پرنسس آستوریاس که به عنوان نوبل کشورهای اسپانیایی زبان شناخته می شود، به مارتین اسکورسیزی اهدا شد.

به گزارش سینماپرس به نقل از آسوشیتدپرس، مارتین اسکورسیزی کارگردان آمریکایی و پزشکان پروازی آفریقا در میان افرادی بودند که روز جمعه  ۱۹ اکتبر جوایز مشهور پرنسس آستوریاس را از دستان فیلیپه ششم پادشاه کشور اسپانیا دریافت کردند.

مارتین اسکورسیزی در سخنرانی خود هنگام دریافت جایزه در اُبیِدو شهر شمالی اسپانیا گفت از آینده سینما نگران است. او هشدار داد که هنر در فرهنگ معاصر باید به شدت مورد توجه قرار بگیرد.

پیش از این هنرمندانی چون فرانسیس فورد کاپولا، میشائل هانکه، باب دیلن و وودی آلن این جایزه را در سال های گذشته دریافت کرده بودند.

این جوایز را به عنوان نوبل کشورهای اسپانیایی زبان جهان می شناسند. نام این جوایز پس از آن که لئونور دختر خردسال فیلیپه پادشاه کشور اسپانیا میراث دار تخت شاهی شد به نام او نامگذاری شد و تا پیش از آن به نام جوایز پرنس آستوریاس شناخته می شد.

از دیگر برندگان جوایز پرنسس آستوریاس می توان به گروه غیرانتفاعی (Amref) آفریقا که از هواپیما و فن آوری های موبایل برای ارایه خدمات درمانی در سراسر قاره آفریقا استفاده می کنند اشاره کرد.

مایکل جی سندل فیلسوف سیاسی آمریکایی، آلما گیلرموپریتو روزنامه نگار مکزیکی، راینولد مسنر کوهنورد ایتالیایی و کریستوف ویلیچکی کوهنورد لهستانی نیز از دیگر دریافت کنندگان این جایزه بودند.

ارزش این جوایز بالغ بر ۵۰ هزار یورو معادل ۵۶۵۰۰ دلار است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.