دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۳

علی دارابی:

مخاطبان باید معارف قرآنی را در رفتار کارکنان صداوسیما ببینند

علی دارابی

سینماپرس: معاون امور استان‌های صدا و سیما در نشست سراسری دبیران مسابقات قرآن این سازمان گفت: «این مسابقات آثار و برکات فراوانی دارد، از گسترش فضای معنوی و قرآنی در محیط کار گرفته تا خانواده.»

به گزارش سینماپرس، علی دارابی در نشست سراسری دبیران پانزدهمین دوره مسابقات قرآن سازمان که در مجموعه ملاصدرا برگزار شد به جامعیت قرآن کریم در مسائل مختلف از توحید و صفات الهی گرفته تا احکام و مسائل خانوادگی و اجتماعی توصیف کرد و گفت: در قرن بیست و یکم که همه تلاش دشمنان اسلام و مسلمانان برای ایجاد اختلاف میان مسلمانان است و نیز به دنبال معرفی اسلام‌های بدلی چون داعش و طالبان هستند، تمسک مسلمانان به قرآن و عمل به آن بهترین تبلیغ برای جامعه اسلامی است.

معاون امور استان‌های رسانه ملی با بیان اینکه قبله واحد، قرآن و پیامبر خاتم (ص) سرمایه مشترک شیعه و سنی و سایر مذاهب اسلامی است که باید پیش از گذشته مورد توجه و اهمیت قرار گیرد خاطرنشان کرد: این تنها راهی است که می‌توان به واسطه آن، در مقابل هجمه عظیم دشمنان ایستادگی کرد.

وی در ادامه به برگزاری مسابقات قرآن و عترت در سطح سازمان صدا و سیما اشاره کرد و گفت: برگزاری منظم مسابقات قرآن و عترت برای ترویج و اشاعه قرآن کریم و معارف اهل بیت(علیهم السلام) اقدامی ستودنی است و در این بین سازمان صدا و سیما مفتخر است همه تلاش‌های خود را معطوف به این امر کرده است تا مردم را به دین خدا و معارف اهل بیت(علیهم السلام) نزدیک‌تر کند.

دارابی با تاکید بر اینکه قاریان، حافظان، مفسران، پژوهشگران، مربیان، استادان و همه دست‌اندرکاران قرآنی باید در جامعه اسلامی و به خصوص سازمان صدا و سیما از تشخص و منزلت خاصی برخوردار باشند افزود: این مسابقات باید به استناد آیه ۱۲۱ سوره بقره "حق تلاوته" کسانی که کتاب آسمانی به آنها داده‌ایم، آن را چنان که شایسته آن است می‌خوانند، در همین راستا حرکت کند.

وی ادامه داد: این مسابقات آثار و برکات فراوانی دارد، از گسترش فضای معنوی و قرآنی در محیط کار گرفته تا خانواده، از رفتار و عمل به قرآن و تلاش برای آنکه قرآن در صحنه بوده و سرمشق و الگوی زندگی و سعادتمندی ما باشد.

دارابی با اشاره به این مهم که قرآن باید الگویی برای سبک زندگی در صدا و سیما قرار گیرد تصریح کرد: چنین کاری باید به گونه‌ای صورت بگیرد که مخاطبان رسانه ملی بتوانند معارف قرآن کریم را در الگوی رفتاری کارکنان و برنامه‌سازان صدا و سیما مشاهده کنند.

معاون امور استان‌های رسانه ملی اضافه کرد: این مسابقات آثار و برکات فزونتری باید داشته باشد آنقدر قوی، عمیق و تاثیرگذار که برنامه‌های شبکه‌ها را در برگیرد و اگر این کار با عشق و علم تلفیق شود برکات بسیاری در جامعه ایران خواهد داشت.

وی گفت: مراکز استانی صدا و سیما باید اهتمام بیشتری در زمینه مسابقات قرآنی داشته باشند و بر این اساس از مدیران همه مراکز می‌خواهم در این کار خدایی مانند سایر عرصه‌ها پیشگام باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.