چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴

نمایش «اسکی باز» در دو جشنواره خارجی

فیلم سینمایی «اسکی باز»

سینماپرس: فیلم سینمایی «اسکی باز» به کارگردانی فریدون نجفی در سی و هشتمین جشنواره فیلم «کمبریج» و نهمین دوره جشنواره فیلم «ایرانیان لندن» در کشور انگلیس به نمایش درخواهد آمد.

به گزارش سینماپرس، فیلم «اسکی باز» به کارگردانی فریدون نجفی که پخش بین‌الملل آن را سازمان سینمایی حوزه هنری برعهده دارد؛ در دو جشنواره بین‌المللی فیلم «کمبریج» و همچنین جشنواره فیلم «ایرانیان لندن» در کشور انگلستان به نمایش در خواهد آمد.

جشنواره «کمبریج» گرچه از اعتبار زیادی برخوردار است اما زرق و برق جشنواره‌های بزرگ مثل فرش قرمز، حضور آزار دهنده عکاسان و خبرنگاران و هجوم مردمی که برای دیدن ستارگان جمع می‌شوند را ندارد و در محیطی نسبتاً خصوصی و صمیمی کارگردان‌ها و دست اندرکاران فیلم ها در دسترس هستند. انیمیشن کوتاه «آقای گوزن» به کارگردانی مجتبی موسوی نیز در این جشنواره حضور دارد.

سی و هشتمین جشنواره فیلم «کمبریج» از سوم تا دهم آبان ماه در شهر کمبریج کشور انگلستان برگزار می‌شود.

هدف جشنواره فیلم «ایرانیان لندن» که امسال نهمین دوره‌اش را پشت سر می‌گذارد معرفی بهتر فیلم‌های ایرانی به جامعه سینمایی لندن است. این جشنواره در سه بخش فیلم‌های بلند، کوتاه و مستند برگزار می‌شود.

فیلم خوک(مانی حقیقی) افتتاحیه این جشنواره را رقم می‌زند و در ادامه فیلم‌های مادر زمین(مهناز افضلی)، تنگه ابوقریب(بهرام توکلی)، عطر داغ(علی ابراهیمی)، بدون تاریخ بدون امضاء(وحید جلیلوند)، سد معبر(محسن قرایی)، اسکی‌باز(فریدون نجفی)، در وجه حامل(بهمن کامیار)، دارکوب(بهروز شعیبی) و گزیده‌ای از فیلم‌های کوتاه در ۵ سینمای مختلف این شهر نمایش داده می‌شوند.

جشنواره فیلم «ایرانیان لندن» که هرساله در این شهر برگزار می‌شود، تنها جشنواره‌ فیلم رقابتی در انگلستان است که به سینمای ایران می‌پردازد و هدف آن فراهم نمودن سکویی برای نمایش فرهنگ و هویت ایرانی از طریق آثار سینمایی‌ است.

نهمین جشنواره فیلم «ایرانیان لندن» از چهارم تا دوازدهم آبان‌ماه در شهر لندن کشور انگلستان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.