چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰

پاریسی‌ها به «زنانی با گوشواره‌های باروتی» جایزه دادند

«زنانی با گوشواره‌های باروتی» در جشنواره سینمایی پاریس

سینماپرس: فیلم مستند «زنانی با گوشواره‌های باروتی» ساخته رضا فرهمند برنده جایزه اصلی جشنواره بین‌المللی Signes de Nuit پاریس شد.

به گزارش سینماپرس، در بیانیه هیات داوران جشنواره بین‌المللی Signes de Nuit (نشانه‌های شب) پاریس درباره مستند «زنانی با گوشواره‌های باروتی» به کارگردانی رضا فرهمند آمده است: «فیلم زنانی با گوشواره‌های باروتی یک گواهی مستقیم و شگرف است که به بخش‌های مختلف جنگ اجازه صحبت کردن می‌دهد. رضا فرهمند با دوربین شجاعش که به سوژه‌ها خیلی نزدیک است، ما را به مشاهده‌ تنش‌های شدید خط مقدم و رنج مردم می‌برد و موفق به گرفتن تصاویر و سخنانی می‌شود که ابهام در گفتمان حامیان داعش را به نمایش می‌گذارد.»

در خلاصه موضوع این فیلم مستند ۷۰ دقیقه‌ای آمده است: «نور» ژورنالیست جنگ است و با همه مخاطره‌ها و فشارهای اجتماعی که برای حضورش در جنگ با داعش وجود دارد، مصرانه مبارزه می‌کند.

مستند «زنانی با گوشواره‌های باروتی» پس از موفقیت در جشنواره‌های سینماحقیقت و فجر، در اولین حضور بین‌المللی خود، در میان هفت فیلم مستند شاخص هفته منتقدان جشنواره لوکارنو سوییس حضور داشت.

این فیلم در ادامه حضورهای بین‌المللی خود در «شصت و یکمین فستیوال بین‌المللی فیلم «لایپزیگ» روی پرده می‌رود. این جشنواره از ۷ تا ۱۳ آبان ۹۷ در شهر لایپزیگ آلمان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.