شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳

پروژه مشترک ایران و ترکیه/بازی پژمان بازغی

فیلم «ترانه‌ای عاشقانه برایم بخوان»

سینماپرس: فیلم سینمایی «ترانه‌ای عاشقانه برایم بخوان» به عنوان پروژه مشترک سینمای ایران و ترکیه به کارگردانی مهرداد غفارزاده و با بازی پژمان بازغی در حال تصویربرداری می باشد.

به گزارش سینماپرس، مهرداد غفارزاده کارگردان ایرانی درباره انگیزه خود از ساخت فیلم «ترانه‌ای عاشقانه برایم بخوان» به‌عنوان نخستین محصول مشترک سینمای ترکیه و ایران طی ۴۵ سال گذشته گفت: یکی از دلایل آن علاقه ایرانیان، از جمله خودم به سریال‌های ترکیه و شهر استانبول است. آنها بازیگران ترک را می‌شناسند و خیلی دوست‌شان دارند.

وی افزود: استانبول نه یک شهر بلکه کشور است و دوست داشتم داستانی را در اینجا به تصویر بکشم. می‌خواستم اثری با ستاره های سینمای ترکیه داشته باشم. فکر می کنم مردم هم خیلی مشتاقند که این فیلم ساخته و پخش شود. تمام سعی‌مان را می‌کنیم تا ماه ژانویه این فیلم برای اکران در ترکیه آماده شود و در ایران نیز بعد از جشنواره ملی فیلم فجر یا نوروز روی پرده بیاید.

کارگردان «گیرنده» توضیح داد: این یک فیلم تجاری و محصول مشترک ترکیه و ایران است. ۲۰ درصد فیلمبرداری آن انجام شده و حدود ۷۰ درصد داستان فیلم در ترکیه می‌گذرد. ستاره‌های سینمای دو کشور از جمله پژمان بازغی، افسانه پاکرو، علی بوراک جیلان، یوسف چیم و حازال تورسان در این اثر ایفای نقش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های دیگری نیز در ترکیه انجام خواهد داد، گفت: این طرح را به تهیه‌کنندگان و عوامل سینمای ترکیه ارایه کردم که مورد پسند واقع شد. تهیه داستان و کارگردانی یکی از این پروژه‌ها با خودم است، ولی سرمایه‌گذار و بازیگران آن از ترکیه خواهند بود. قصد ساخت سریال مشترک ایران و ترکیه نیز دارم و امیدوارم سال آینده بتوانم آن را محقق کنم.

غفارزاده در پایان خبر داد: فیلم «روی خط صفر» را هم به صورت محصول مشترک ایران و ژاپن با فضای بسیار متفاوتی ساخته ام. فیلمبرداری این اثر در ایران، ترکیه، ژاپن، سنگاپور و کنیا انجام شده و در مرحله مونتاژ است.

نظرات ۲ تن از بازیگران این فیلم

پژمان بازغی بازیگر سینمای ایران که نقش یک تاجر را در فیلم ترانه‌ای عاشقانه برایم بخوان» بازی می‌کند نیز اظهار کرد: حدود هشت سال پیش با غفارزاده در فیلم «روز ملاقات» همکاری داشتم تا اینکه پیشنهاد این کار را به من داد و احساس کردم تجربه متفاوتی خواهد شد زیرا قرار بود این فیلم را در لوکیشن دیگری و با همکاران خارجی از کشورهای مختلف کار کنم از این رو، برایم بسیار جذاب بود و با کمال میل پذیرفتم.

به گفته وی، ساخت این فیلم محدود به فیلمبرداری از ترکیه نبوده بلکه با همکاری و مشارکت عوامل و بازیگران این کشور و ایران صورت می‌گیرد.

بازغی درباره نقشش توضیح داد: نقش حامد صفایی را در این فیلم بازی می کنم. او یک بازرگان ایرانی ساکن آلمان است که تصمیم می‌گیرد به اتفاق خانواده‌اش کارخانه جدیدی در ترکیه راه‌اندازی کنند. آنها جایی را برای تاسیس کارخانه خود انتخاب می‌کنند، اما در روند خرید دچار مشکل می شوند.

این بازیگر سینمای ایران خبر داد: برای بازی در فیلم‌ها و سریال‌های ترکیه پیشنهاد دارم ولی با توجه به اینکه زبان ترکی بلد نیستم قرار شد تمهیداتی در نظر بگیرند تا بتوانیم همکاری مجدد داشته باشیم. خودم نیز تلاش می کنم تا زبان ترکی و آداب و رسوم ترکیه را یاد بگیرم.

 چناره ملک‌زاده بازیگر نقش «آدا» در این فیلم سینمایی نیز تصریح کرد: در فیلم «های ولتاژ» به عنوان محصول مشترک ایران و جمهوری آذربایجان بازی کردم. پیشنهاد جدید را الهام قاسم‌اف کارگردان هموطنم داد و با کمال میل پذیرفتم. این دومین فیلمی است که با بازیگران ایرانی همکاری دارم. نقش من در این فیلم به شخصیتم بسیار نزدیک است و علی براق جیلان نیز نقش مقابل من است. از همکاری با هنرمندان ایرانی بسیار خوشحالم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.