شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰

با ثبت ۲۵۲ اثر؛

افزایش ۹۰ درصدی آثار متقاضی حضور در بخش شهید آوینی «سینماحقیقت»

جایزه شهید آوینی*

سینماپرس: به دنبال اتمام مهلت ارسال آثار مستند به دبیرخانه دوره دوازدهم جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت»، مشخش شد ۲۵۲ فیلم متقاضی شرکت در بخش ویژه‌ جایزه شهید آوینی این جشنواره هستند.

به گزارش سینماپرس، جایزه شهید آوینی ویژه‌ نمایش و قدردانی از فیلم‌های مستند منتخب حوزه‌ مقاومت، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است که برای پنجمین سال متوالی به عنوان بخش‌ ویژه جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» برگزار می‌شود.

آمار سال گذشته بخش جایزه شهید آوینی «سینماحقیقت» ۱۳۳ فیلم بود که به این معنا، امسال شاهد افزایش حدود ۹۰ درصدی متقاضیان شرکت در این رویداد موضوعی جشنواره هستیم.

جایزه شهید آوینی جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» از هیات انتخاب و داوری مجزایی برخوردار است و جایزه‌ برگزیدگان این بخش هم تندیس طلایی، نقره‌ای و برنزی شهید آوینی، دیپلم افتخار و مبلغ ۱۲۰، ۱۰۰ و ۸۰ میلیون ریال برای کارگردانان ۳ فیلم اول، دوم و سوم منتخب هیات داوران است.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذر ماه ۱۳۹۷، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است در شهر تهران برگزار خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.