یکشنبه ۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳

همزمان با اربعین حسینی

نمایش مستندی از عزاداری شیعیان ترکیه در شبکه سحر

شبکه سحر

سینماپرس: کانال اردوی شبکه برون مرزی سحر اقدام به پخش مستند «هالی کالی» با موضوع عزاداری شیعیان ترکیه ای به مناسبت روز اربعین خواهد کرد.

به گزارش سینماپرس، این مستند تشریح می کند که بارزترین بخش برنامه های ماه محرم در استانبول، مراسم روز عاشورا در میدان هالی کالی است.

همچنین در این برنامه می بینیم که سنگ بنای برگزاری مراسم عاشورای حسینی در سال ۱۳۸۲ میلادی، توسط حجت الاسلام اوزگوندوز و حجت الاسلام حمید توران بنا نهاده شد. مراسم اندک اندک پا گرفت و در سال ۱۹۹۱ میلادی، برای نخستین بار خبر برگزاری چنین مراسمی در مطبوعات ترکیه منعکس شد.

کارگردان مستند  «هالی کالی» با زبان تصویر می گوید که این مراسم از سوی سازمان «یونسکو» با عنوان بهترین مراسم عزاداری حسینی (ع) در جهان انتخاب شده است، مراسم باشکوهی که همه ساله به مناسبت روز تاسوعای حسینی با حضور عاشقان اهل بیت (ع) در شهر استانبول ترکیه برگزار می شود.

مستند ۵۲ دقیقه ای  «هالی کالی» با پژوهش و کارگردانی مجید استکی ساخته شده است. این مستند، محصول موسسه سینمایی طلوع تصویر نقش جهان است و در استودیوی دوبلاژ شبکه سحر با مدیریت دوبلاژ توحید یعقوب زاده به زبان اردو دوبله شده است.

این مستند ۸ آبان، مصادف با روز اربعین حسینی(ع) در ساعت ۲۳ به وقت تهران بر روی آنتن کانال اردو خواهد رفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.